مطلع الفجر08:57 - 1397/03/24
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خبرداد؛

آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های شهرستان گیلانغرب

مطلع الفجر: مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب از آغاز برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های بارور این شهرستان خبر داد.

پاشا مرادی درگفتگو با خبرنگار مطلع الفجر  همزمان با فصل برداشت انگور در  اسن شهرستان  اظهار داشت: پیش بینی می شود با عملکرد 2 و نیم تن انگور در هر هکتار در مجموع 750 تن محصول از تاکستان های بارور گیلانغرب برداشت و روانه بازار مصرف شود.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود برداشت انگور یاقوتی در فصل زراعی امسال در مقایسه با سال ماقبل آن 20 درصد کاهش داشته باشد ، علت این امر را حادثه زلزله 21 آبان و پس لرزه های ناشی از آن و بارش تگرگ عنوان کرد.
وی اظهار داشت: به دلیل عوامل یاد شده ، 100 هکتار از تاکستان های شهرستان گیلانغرب دچار خسارت شد که این امر علاوه بر کاهش محصول تولید انگور یاقوتی بر وضعیت معیشتی کشاورزان منطقه نیز تاثیر داشت.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب ، مجموع سطح زیر کشت انگور یاقوتی در تاکستان های این شهرستان را 350 هکتار اعلام کرد و گفت که برداشت انگور یاقوتی از تاکستان های این شهرستان همه ساله از اواسط خرداد آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.
مرادی اضافه کرد که انگور یاقوتی تولیدی این شهرستان از عطر، طعم و مزه بسیار مطلوبی برخوردار است که علاوه بر نیاز داخلی به دیگر شهرها و استان های همجوار کشور صادر می شود.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.