مطلع الفجر10:11 - 1397/02/30
در طرح آموزش قالیبافی رایگان گیلانغرب عنوان شد؛

فرماندار:از طرح های قابل توجیه اقتصادی حمایت تسهیلاتی میکنیم/رییس صنعت و معدن: 480نفر از بانوان گیلانغرب آموزش قالیبافی رایگان را فرا گرفتند+ تصاویر

سرپرست فرمانداری گیلانغرب در بازدید از اجرای طرح کلاسهای آموزش قالیبافی رایگان گفت : از طرح های قابل توجیه اقتصادی حمایت تسهیلاتی میکنیم.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،سرپرست فرمانداری ، بخشدار مرکزی و رییس صنعت و معدن  گیلانغرب از کلاسهای آموزش قالیبافی  گیلانغرب در سطح شهر و دهستان چله بازدید کردند.

  کورش محمودیان در جمع  حاضرین در این کلاسها بر لزوم استمرار این دوره ها تاکید و خواستار بهره گیری بانوان از فرصت ایجاد شده در راستای طرحهای مشاغل خانگی و روستایی و عشایری بمنظورایجاد شغل و نهایتا تولید و درآمدمناسب وکمک به رونق اقتصادی خانواده ها شد و آمادگی پذیرش طرحهای قابل توجیه در بخش صنایع دستی را بمنظور اعطای تسهیلات بانکی اعلام نمود.

نور الدین پرویز رئیس اداره صنعت ، معدن تجارت نیز گفت:بیش از 480نفر از بانوان شهرستان گیلانغرب آموزش قالیبافی رایگان را فرا گرفتند.

این مقام مسئول تصریح کرد: این افراد طی 12 دوره اجرای طرح آموزش قالیبافی  آموزش های لازم را بصورت رایگان در دو رشته مقدماتی  و پیشرفته  فرا گرفتند.

پرویز ابراز داشت: این طرح در راستای تفاهم نامه بین صنعت، معدن و تجارت و فنی وحرفه ای انجام شده و به شرکت کننده گان در دوره مدرک فنی وحرفه ای معتبر ارائه و از تسهیلات لازم برخوردار خواهند شد.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر 72 هزار نفر جمعیت ، 1000 بافنده فرش دارد که 600 نفر از آنها در این حرفه فعال هستند.