مطلع الفجر10:39 - 1397/02/27
تصویری ، توصیفی؛

طی آیینی از عاملین زکات در گیلانغرب تجلیل شد/ مردم گیلانغرب سال گذشته بیش از 2 میلیارد زکات پرداخت کردند + تصاویر

مطلع الفجر:طی آیینی و همت کمیته امداد گیلانغرب از عاملین زکات در این شهرستان تقدیر و تجلیل شد .

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت‌الاسلام خاص امیری  امام جمعه گیلانغرب در این ایین که در مجموعه  کمیته امداد گیلانغرب برگزار شد ضمن تقدیر از نقش پر اهمیت و فرهنگ ساز  عاملین زکات این فریضه را  موهبتی معنوی و خدا پسندانه عنوان کرد .
وی بر آثار و منافع دنیوی و اخروی زکات تاکید و تصریح کرد: حقیقتاً پرداخت زکات نه تنها سبب افزایش و رونق رزق و روزی و خوشنودی الهی می‌شود بلکه سبب کاهش فقر در بدنه جامعه و نشر و ترویج یک فرهنگ خدایی نیز می‌شود.

امام جمعه گیلانغرب تاثیرات فردی و اجتماعی معنوی  و موثر زکات را یاد اور شد و افزود:  به راستی رفاه عمومی میان خانواده‌ها مرهون احیای امر زکات در جامعه  است و به نوعی زکات مصارف گوناگونی دارد که می‌تواند موجبات توسعه و آبادانی شهرها و روستاها نیز شود.
در این مراسم همچنین رییس کمیته امداد گیلانغرب از اقدام خیرانه و  خدا پسندانه عاملین زکات تقدیر کرد و ابراز داشت : پرداخت زکات نشانه ایمان به خداوند و روز قیامت است وتنها راه نجات پذیرش توبه وآمرزش گناهان اقامه نماز وادای زکات است.
 برق پور تصریح کرد: تبیین لزوم پرداخت زکات، وجوب آن و منافع شخصی و اجتماعی آن را می‌توان از جمله وظایف مبلغین و عاملان زکات فعال در این شهرستان عنوان کرد.
این مقام مسئول همچنین به امار ریالی زکات جمع اوری شده در سال گذشته اشاره کرد و گفت : به همت مردم عزیز در سال گذشته 2 ملیارد  و 399 ملیون ریال زکات جمع اوری شده است  که در راستای رفع مشکلات 33خانوار تحت پوشش، تعمیر و احداث مساجد، حمایت از نیازمندان و حوزه عمران و معیشت نیازمندان هزینه شده است.

وی گفت: نقش مبلغان، روحانیان و رسانه ها در زمینه ترویج زکات در جامعه بسیار موثر است و باید با برنامه ریزی منسجم در جهت ترویج این مهم و ارزش دینی، اهتمام بیشتری صورت گیرد.
برقپورنسب افزود: همواره با پرداخت زکات از سوی مردم شهرستان، سهم قابل توجهی از نیاز اقشار محروم شهرو روستاها برطرف شده است.

در پایان این همایش از مبلغین وعاملین زکات  با حضور امام جمعه محترم  گیلانغرب نیز تجلیل شد.