مطلع الفجر15:03 - 1397/02/19

جلسه بررسی راهکارهای پیشگیری و مقابله با حریق های احتمالی در گیلانغرب برگزار شد + تصاویر

مطلع الفجر:ستاد مدیریت بحران شهرستان گیلانغرب به منظور پیشگیری و مقابله با آتش سوزی های احتمالی تشکیل شد.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر،در این جلسه که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد،سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب با اشاره به اینکه سال گذشته به علت 30 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان 270 هکتار از منابع ارزشمند طبیعی آسیب دیده است  از احیای 20 هکتار از اراضی جنگلی آسیب دیده توسط مردم و دوستداران طبیعت خبرداد.

محمودیان بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم درجهت جلوگیری از چنین حوادثی تاکید وافزود بمنظور برنامه ریزی مناسب تمهیداتی درنظر گرفته شده که علاوه بر کشیک عوامل حفاظت از منابع طبیعی ، تجهیز و آموزش اکیپ های مردمی و دهیاران ، احداث جاده دسترسی در مناطق صعب العبور، بکارگیری تعدادی نیروی دیده بان در مناطق بحرانی، اطلاع رسانی ترویجی به دامداران و کشاورزان از جمله این اقدامات است.

وی همچنین از آمادگی و بسیج نیروهای اداری  ونظامی مستقر در منطقه نیز برای هرگونه همکاری در این راستا خبرداد و گفت دستگاههای مرتبط نیز موظف به آگاه سازی کشاورزان در خصوص خودداری از آتش زدن پس چر مزارع پس از برداشت شده اند.

گفتنی است در دوسال گذشته 800 هکتار از جنگل ها و مراتع شهرستان گیلانغرب طی 67 فقره آتش سوزی طعمه حریق شده یا آسیب دیده اند که بیش از 40 میلیارد خسارت ببار آورده است