مطلع الفجر10:48 - 1397/02/17
مدیر جهادکشاورزی شهرستان گیلانغرب خبر داد:

آغاز برداشت محصول کلزا در شهرستان گیلانغرب/ پیش بینی برداشت 400 تنی از مزارع کلزای گیلانغرب

مطلع الفجر:مدیر جهادکشاورزی شهرستان گیلانغرب ازآغاز برداشت محصول کلزا در سطح مزارع شهرستان خبر داد.

مهندس مرادی در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجراظهار داشت: کلزا یکی از مهمترین گیاهان روغنی است که هم به لحاظ درصد بالای روغن دانه و هم به لحاظ داشتن اسیدهای چرب غیر اشباع و همچنین نقشی که در تامین روغن خوراکی مورد نیاز کشور و کاهش واردات روغن های نباتی دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و توسعه کشت آن یکی از برنامه‌های اساسی جهاد کشاورزی است.
وی تصریح کرد : در سال زراعی جاری سطح زیر کشت و قابل برداشت این محصول در شهرستان گیلانغرب برابر با ۱۵۱ هکتار بوده است که نسبت به سال زراعی گذشته افزایش پنج برابری دارد.
مهندس مرادی افزود: مزارع امسال در نتیجه تلاش و زحمات کشاورزان و نیز نظارت مداوم کارشناسان جهاد کشاورزی در تمامی مراحل از کاشت تا برداشت از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود حدود ۴۰۰ تومن محصول از این مزار برداشت شود.
وی گفت: شایان ذکر است که کشت این محصول تاثیر بسیار خوبی در افزایش حاصلخیزی خاک و کنترل آفات و بیماریها و پایداری تولید گندم داشته و علاوه بر این که این محصول حاصل از آن نیز یکی از مناسب ترین منابع برای تغذیه دام طیور است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان گیلانغرب اذعان کرد: پیش بینی می شود با توجه به استقبال خوب کشاورزان گیلانغرب  از این محصول در سال زراعی آینده سطح زیر کشت آن افزایش قابل توجهی پیدا کند.

گیلانغرب با بیش از 72 هزار جمعیت در غرب کرمانشاه ، دارای 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی است که سالیانه 90 هزار تن انوع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.