مطلع الفجر15:38 - 1397/02/17
فرمانده سپاه گیلانغرب؛

بسیج سازندگی شکوفاسازی استعدادهای بالقوه و بروز خلاقیت ها در کنار خودسازی معنوی

مطلع الفجر: فرمانده سپاه گیلانغرب گفت :هدف اصلی بسیج سازندگی را می توان شکوفاسازی استعدادهای بالقوه ، بروز خلاقیت ها در کنار خودسازی معنوی و در نتیجه تربیت نیروهای مخلص است.

فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب درگفتگو با خبرنگار مطلع الفجر  ضمن گرامی داشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی ، اظهار داشت:براساس تدابير مقام معظم رهبري"مد ظله " و به منظور شكوفايي استعدادهاي ذخيره شده در جوانان اين سازمان با هدف استفاده از نيروي نشاط جوانان براي سازندگي كشور در اوقات فراغت تشكيل شد.

سرهنگ دوم پاسدار معصومعلی محمدی در تشریح و تکمیل رسال  بسیج سازندگی  تصریح کرد: بسیج شاکله ای فراگیر  و همه جانبه است و برای استفاده از تمامی ظرفیت ها، پتانسیل ها و استعدادهای اقشار مختلف اعم از زن و مرد در سنین متفاوت ، برنامه دارد.

وی ابراز داشت: در 17 اردیبهشت 1379 سپاه پاسداران به فرمان رهبر معظم انقلاب،طرح بسیج سازندگی را به منظور بکارگیری هر چه بیشتر و نظام مند تر از ظرفیت ها، پتانسیل ها و خلاقیت جوانان در عرصه سازندگی محرومیت زدایی و خدمت به مردم و در راستای تحقق چشم انداز آتی کشور آغاز نمود

فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب همچنین در خصوص فعالیتهای اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه در مناطق محروم در سال گذشته ابراز داشت: دهها طرح در مناطق مختلف شهرستان در راستای اشتغالزایی جوانان و توجه به مقوله اقتصادمقاومتی در عرصه های اصلاح باغات ، پرورش قارچ، پرورش زنبور عسل،قالیبافی، پرورش دام سبک و سنگین و پرورش مرغ بومی به بهره برداری رسیده است.

وی ابراز داشت: همچنین در زمره فعالیتهای بسیج سازندگی بیش از 1100 نفر روز در دوره های اردو جهادی بمنظور کمک به منطق محروم ، تامین و زیبا سازی و نقاشی مدارس روستاهای محروم  شرکت کرده اند.

شهرستان گیلان غرب درغرب استان کرمانشاه 72 هزار نفر و دارای دو بخش مرکزی و گواور است که بر اساس مرکز امار ایران جزو شهرستانهای محروم و بیکار است که بیش از بیش نیازمند توجه مسئولان اجرایی به حوزه اشتغالزایی جوانان است.