مطلع الفجر16:55 - 1397/01/10
امام جمعه گیلانغرب ؛

دولت، تولید کنندگان و مصرف کنندگان سه ضلع حمایت از کالای ایرانی

مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :دولت ، تولید کنندگان و مصرف کنندگان سه ضلع حمایت از کالای ایرانی و تحقق عینی و اجرایی شعار سال جدید در راستای خودکفایی و عدم وابستگی خارجی هستند .

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام خاص امیری در خطبه های نماز جمعه گیلانغرب  ضمن اشاره به 12 فروردین و روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما که برگرفته از فرهنگ حسینی وریشه در قیام عاشورا دارد وامام حسین (ع) ویاران با وفایش وحضرت زینب کبری سلام الله علیها را الگو برای مردان وزنان خود می داند به رهبری نائب امام زمان امام خمینی (ره) به پیروزی رسیدو در روز 12فروردین در اين روزملت بزرگ ایران به کوری چشم دشمنان پايه‏هاى نظام اسلامى را تثبيت كردند.


 وی به پيام امام راحل به مناسبت روز جمهوری اسلامی  اشاره کرد که فرمودند : صبحگاه ۱۲ فروردين كه روز نخستين حكومت الله است از بزرگ اعياد ملى و مذهبى ماست و ملت ما بايد اين روز بزرگ را عيد بگيرند و زنده نگه دارند

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب ابراز داشت:همه‏ى مشكلات كشور قابل حل است؛ ما در كشور هيچ مشكلى كه قابل حل نباشد نداريم؛ هيچ مشكلى كه كليد آن و حلّ آن دست بيگانه‏ها باشد نداريم. مشكلات هست، امّا همه‏ى مشكلات كشور قابل حل است، كليدش هم دست خود ملّت ايران و مسؤولين كشور است.


وی افزود:انقلاب با قدرت و با نشاط دارد پيش مى‏رود؛ چهل‏سالگى انقلاب دوران پيرى انقلاب نيست، دوران عقب‏گرد انقلاب نيست، دوران پختگى و نشاط انقلاب است. انقلاب در چهل‏سالگى، بحمدالله با قدرت، با حفظ شعارها و با برافراشته بودن پرچمهاى اصلى، همچنان دارد به پيش مى‏رود.


حجت الاسلام خاص امیری ابراز داشت:جوانان ما در همه‏ى ميدانها سرمايه‏ى اميد كشورند؛ جوانان خيلى باارزشند. در صنايع برتر، جوانها هستند كه مشغول فعّاليّتند؛ در مسائل فرهنگ و هنر، جوانها هستند كه مشغول فعّاليّتند؛ در نظاميگرى و فرماندهى، جوانها هستند كه نقش‏آفرينى مى‏كنند؛ در مديريّت هم هرجا جوانها باشند، مديريّت، مديريّت بانشاطترى خواهد بود و توصيه‏ى ما اين است كه در مديريّتهاى مختلف، جوانها بيشتر به كار گرفته بشوند و بيشتر مورد استفاده قرار بگيرند.


امام جمعه گیلانغرب گفت:دشمن اميدوار بود -اين نكته مهم است- كه نسل سوّم انقلاب و نسل چهارم انقلاب از انقلاب روگردان بشوند، امروز گرايش و پايبندى نسل سوّم و چهارم انقلاب به انقلاب و علاقه‏مندى عميق و پخته‏ى آن‏ها به انقلاب، از نسل اوّل اگر بيشتر نباشد كمتر نيست. دشمن سعى مى‏كند مشكلات را بزرگ‏نمايى كند و به مراتب بزرگ‏تر و بيشتر از آن مقدارى كه هست نشان بدهد.


وی تصریح کرد :همه‏ى مشكلات كشور، به توفيق الهى و به هدايت الهى، به دست جوانهاى ما قابل حل است. دشمن از بالندگى نسل جوان ما بشدّت نگران و عصبانى است. اين‏كه شما ديديد دشمنها -آمريكايى‏ها و غربى‏ها- اين‏قدر با سانتريفيوژهاى ما مخالفت كردند، فقط به‏خاطر اين نبود كه اين سانتريفيوژها اورانيوم را غنى مى‏كند، بلكه بيشتر از آن به‏خاطر اين بود كه اين حركتِ علمى، ذهن جوانان ما را غنى مى‏كند، آن‏ها را آماده مى‏كند

وی تصریح کرد: براى كارهاى بزرگ‏تر؛ بيشتر از اين جهت كه توانايى جمهورى اسلامى را در بالنده ساختنِ نسلِ جوانِ كشور نشان مى‏دهد. من به شما عرض بكنم جوانهاى عزيز ما اين كشور را خواهند ساخت، بهتر از آن‏چيزى كه در ذهن نسل قبلى -كه نسل ما است- وجود داشته است؛ ان‏شاءالله بهتر خواهند ساخت و خواهند توانست پرچم استقلال و عظمت و شرافت اين كشور را از آنچه تا امروز بوده است، بلندتر كنند.
*
سه ضلع حمايت از كالاى ايرانى‏
امام جمعه گیلانغرب یاد اور شد :مقام معظم رهبرى در سخنان روز اول فروردين ۹۶ به سه ضلع حمايت از كالاى ايرانى پرداختند:اول:دولت؛ وظيفه دولت اين است كه ضمن مقابله با قاچاق كالا و واردات بى‏رويه كالاهاى خارجى از توليد ملى حمايت كند و حتى زمينه صادرات آن‏را فراهم نمايد.


وی اظهار داشت:دوم؛توليد كنندگان؛ اين قشر نيز نقش پر رنگى در ايجاد ذائقه براى كشش مردم به سمت خريد كالاى ايرانى دارند اگر آن‏ها فكر مى‏كنند،بدون افزايش كيفيت مصرف كنندگان را به‏صورت تعبدى پاى ثابت خريد كالاى خود نگه دارند در اشتباهند.زيرا آن‏ها بايد با افزايش كيفيت و رقابت پذيرى محصولات،مصرف كنندگان را به‏عنوان بزرگ‏ترين تبليغ خود تبديل كنند و در همه موارد به‏دنبال حمايت‏هاى دولتى نباشند زيرا سابقه توليد كنندگان موفق نيز نشان داده است كه آن‏ها در شرايط واردات بى‏رويه كالا هنوز كالاى آن‏ها خريدار خود را در بازار داخلى و خارجى را دارا است.


 حجت الاسلام امیبری به سومین ضلع  حمایتی  اشاره و گفت: مصرف‏كننده طالب كيفيت است،اگر كالايى كيفيت داشته باشد براى رسيدن به آن هزار دليل مى‏تراشد و اگر از كيفيت آن ناراضى باشد، يك دليل كافى است كه آن‏را تهيه نكند.در شرايط فعلى مصرف‏كننده‏ها بيش از آن كه خودشان انتخاب و خريد كنند شركت‏هاى تبليغاتى براى آن‏ها كالا سفارش مى‏دهند.

وی افزود: پس مصرف‏كننده به دو نكته توجه دارد اول اين‏كه چرا اين كالا خوب است و دوم اين‏كه ديگران در مورد آن چه مى‏گويند.مصرف‏كننده مقصر نيست چون او منتظر دولت قوى و توليدكننده فوق‏العاده است.اگر آن دو ضلع خوب كار كنند ضلع سوم خود بخود به اسارت آن‏ها در مى‏آيد.

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب به  مراسم 13 فروردین و روز طبیعت اشاره کرد و تذعان کرد :سيزدهم فروردين ماه هر سال، روز پايان جشن‏هاى نوروزى است. در اين روز، مردم بنا بر سنتى فرهنگى، از خانه‏ها بيرون مى‏آيند و به دشت و صحرا و باغ مى‏روند تا آخرين روز عيد را در طبيعت، و در كنار سبزه و گياه و آب روان چشمه‏ها و جويبارها بگذرانند.

 

وی گفت :اين روز زيبا را، «روز طبيعت» نام گذارى كرده اند؛ روزى كه بايد در كنار بهره مندى از طبيعت زيبا و آب و هواى نيكو، بكوشيم آن‏را به زباله دانى همگانى تبديل نسازيم و به همه نشان دهيم كه«روز طبيعت» فقط يك شعار نيست؛ بلكه نشانه شعور بالاى مردمى است كه مى‏خواهند سال‏هاى سال از اين طبيعت زيبا بهره‏مند گردند.