مطلع الفجر18:43 - 1396/12/29
معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان امور اداری واستخدامی کشور ؛

مشکلات زلزله زده گان درخصوص موضوع امهال تسهیلات وموضوع افزایش سقف تسهیلات را پیگیری میکنیم+ تصاویر

مطلع الفجر : معاون ریس جمهورورئیس سازمان اموراداری واستخدامی کشورگفت :مسائل ومشکلات زلزله زده گان را درخصوص موضوع امهال تسهیلات و درخواست های مطرح شده مردم پیرامون افزایش سقف تسهیلات مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،انصاری در بدو ورود مورد استقبال مسولین قرارگرفت ،وسپس با حضور درمزارشهدا با اهدای گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ شهیدان  شهرستان ادای احترام کرد .

وی  در گفتگویی با خبرنگار مطلع الفجر در حاشیه مزار شهدای شهرستان هدف از حضور در شهرستان را بررسی آخرین وضعیت روند بازسازی مناطق زلزله زده و همچنین مسائل ومشکلات شهرستان و خانواده های زلزله زده به نمایندگی از طرف دولت اعلام کرد .

انصاری ابراز داشت: پس از بازدید وجمع بندی لازم موارد احصاء و عصر امروز در جلسه دولت بمنظور تصمیم گیری مطرح خواهد شد.

معاون ریس جمهور ورئیس سازمان امور اداری واستخدامی کشور سپس درجلسه شورای اداری شهرستان گیلانغرب حاضر شد.

کورش محمودیان سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب  در بدو جلسه شورای اداری گزارش کاملی از وضعیت شهرستان در همه بخش ها را ارائه نمود وبا بیان  اهم مسائل ومشکلات منطقه خواستار عنایت دولت در توجه به شهرستان گیلانغرب بویژه در زمینه رفع معضل بیکاری، ضرورت برنامه ریزی بمنظور ایجاد رفاه واشتغال پایدار شد .

 وی همچنین  توسعه امکانات و خدمات در بخش های کشاورزی، دامپروری، سدها ، معادن و صنایع  وابسته و دیگر موارد مهم نظیر راهها ، گازرسانی به روستاها، ارتقاءبهداشت ودرمان، ظرفیت های مثبت مرزی، شد .

معاون رئیس جمهور هم با تجلیل از ایثار وازخودگذشتگی مردم شهرستان گیلانغرب در دوران دفاع مقدس ابراز امیدواری کرد  دولت بتواند به جبران استقامت مردمان این دیار بتواند قدمهای بیشتر و بهتری را برای رفاه این مردم عزیز بردارد.

انصاری افزود: در سالهای گذشته کارهای خوبی هم صورت گرفته اما عدم برنامه ریزی  مناسب و اولویت گذاریها باعث شده تا امروز عدم توازن را دراستان کرمانشاه به خیلی از دیگر استانها شاهد باشیم و نمونه آن آمار بالای بیکاری دراین منطقه است .

وی اظهار داشت: با توجه به پتانسیل مناسب استان کرمانشاه درحوزه کشاورزی درصدد هستیم تا سهم بیشتری را از منابع آب در حدی که بتوانیم امکان افزایش سطح زیرکشت استان را شاهد باشیم از طریق وزارت نیرو اختصاص دهیم .

معاون ریس جمهور افزودوجود مرز مشترک در این مناطق فرصت متاسبی است تا بشود این پتانسیل را تقویت نمود واین موضوع با جدیت دز دستور کار دولت قرار دارد تا بخش بیشتری از مردم بتوانند از منافع مرز بهره مند بشوند.

وی به ذخایر معادن قیر طبیعی و صنایع منطقه اشاره و گفت: برای جذب سرمایه گذار باید برنامه مناسب تدوین و امکان ظرفیت سنجی بیشتری از نظر فراوری این معادن تعریف شود تا اشتغال بیشتری ایجاد و به رفع معضل بیکاری کمک شود.

وی درادامه تصریح کرد :موضوع امکان برخورداری کارکنان دستگاههای اداری از حق مرزی را مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد داد تا درصورت استحقاق قانونی این خواسته محقق گرددوی گفت دولت نگاه ویژه ای را به فعال کردن اقتصاد مناطق روستایی دارد و اختصاص تسهیلات مناسب برای این مهم فرصت ارزشمندی برای رفع مشکل اشتغال روستایی و معیشت خانواده هاست ودستگاههای اجرایی مرتبط سعی کنند برنامه متناسب با ظرفیت های منطقه را تعریف کنند.

این مقام مسئول  سهم شهرستان گیلانغرب را دربخش تسهیلات روستایی وعشایری 120 میلیارد ریال ذکر کرد .انصاری در ادامه از مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب بازدیدکرد و در جمع اهالی زلزله زده  گیلانغرب  و :مسائل ومشکلات زلزله زده گان را درخصوص موضوع امهال تسهیلات و درخواست های مطرح شده مردم پیرامون افزایش سقف تسهیلات ساخت و کمک های بلاعوض را از طریق جلسه دولت که عصر امروز در مرکز استان تشکیل خواهد شد مورد پیگیری قرار خواهد داد.