مطلع الفجر10:53 - 1396/12/16
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه؛

فرنگیس در مقابل دشمن ایستاد و نترسید و این یعنی مصداقی از مقاومت/نقش زنان در دوران دفاع مقدس نقشی بی بدیل و ستوندنی است

مطلع الفجر:معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه با تاکید بر روحیه مقاومت و ایستادگی در دوران دفاع مقدس گفت: فرنگیس در مقابل دشمن ایستاد و نترسید و این مصداقی از مقاومت است .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،دکتر ناهید فضلی ؛ معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه  در مراسم جشن میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا .س. و روز مادر  در گیلانغرب  با تاکید بر روحیه مقاومت و ایستادگی در دوران دفاع مقدس گفت: فرنگیس به عنوان بانوی ایثارگر  در مقابل دشمن ایستاد و نترسید و این یعنی مصداقی از مقاومت است .

 وی ضمن گرامی داشت  میلاد بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)  به نقش  تاثیر گذار و انکار ناپذیر زنان در دوران دفاع مقدس اشاره  وتصریح کرد : زنان  سوای وظیفه خود در خانه و کاشانه در دوران دفاع مقدس در شهرهای مرزی نظیر گیلانغرب  در  نقش زنان امدادگر در دوران جنگ در کنار فعالیت سایر زنان که عزم خود را برای دفاع از سرزمین ایران جزم کرده بودند،  و این نمودی بی بدیل است.

 در ادامه این مراسم مدیر آموزش و پرورش گیلانر نیز طی سخنانی به جایگاه  فرهنگی اجتماعی و معنوی زنان اشاره کرد و گفت : جایگاه زن در هر نگاهی حائز اهمیت و بر مبنای دیگاه اسلامی از رویه ای متعالی برخورار است .

عطااله پرویز تصریح کرد : زن در جایگاه  مادر چنان مرتبه ای از معنویت دارد که پیامبر اکرم .ص. بهشت را در زیر پای مکادران توصیف کرده است و از سوی  زن در جایگاه  همسر هم  جایگاهی بس ارزشمند دارد تا جایی که مایه سکینه و ارامش خاطر عنوان شده است .

 ویدرباره شخصیّت ملکوتی و ابعاد معنوی و ویژگی های صدیقه زهرا(س) نیز ابراز داشت: زاد روز معنوی  آن بانو روز پاسداشت حرمت زن در جامعه و منطق اخلاقی دین اسلام است زیرا تمام ابعادی که برای زن و برای یک انسان متصوّر است در فاطمه زهرا(س) جلوه کرده است .

پرویز قداست و جایگاه معنوی و اخلاقی زنان را در جامعه یاد اور  وخاطر نشان کرد : هر نگاهی که جایگاه معنوی زن را مخدوش کند نگاهی  منسوخ و ریشه در فرهنگ جاهلیت دارد .