مطلع الفجر15:01 - 1396/12/08

تصویب 128 طرح اشتغالزایی در گیلانغرب/همراهی دستگاههای اجرایی و بانکهامیتواند بهره برداری کیفی طرح ها را محقق بخشد

مطلع الفجر: در قالب کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گیلانغرب 128 طرح اشتغال زا در بخش های مختلف تصویب شد .

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، این جلسه در سالن جلسات فرمانداری گیلانغرب  و با حضور معاون فرماندار و شرکت اعضای کارگروه اشتغال برگزار شد.

معاون فرماندار گیلانغرب در این جلسه اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای  طرح های تصویب شده در بخش های کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و تولید فرش دستبافت را در مجموع 101 میلیارد ریال اعلام کرد.

فرهاد همتی با اشاره به بستر اشتغالزایی ایجاد شده از محل این طرح ها تصریح کرد : بابهره برداری از طرح های موصوف ، 71 فرصت شغلی جدید  در شهرستان گیلان غرب فراهم می شود.
بنا بر گفته معاون فرماندار گیلانغرب شمار طرح های تصویب شده سال جاری در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان گیلانغرب یک هزار و 159 طرح است که با بیش از 872 میلیارد ریال اعتبار و اشتغال زایی یک هزار و 165 تن محقق شده اند .


بر اساس آمار اعلام شده از سوی مسئولان اجرایی در گیلانغرب ظرف سال جاری و تاکنون 70 درصد از طرح های اشتغالزا مصوب کار گروه محقق شده و به بهره برداری رسیده است.

یکی از راهکارهای  دولت در راستای برون رفت منطقه از بیکاری و محرومیت تداوم و تصویب طرح های اشتغالزایی در منطقه است که تلاش همه دستگاه ها و همراهی بانک های عامل به منظور تحقق برنامه های دولت برای رفع معضل بیکاری و توجه به رونق اقتصادی منطقه الزامی و بلکه حیاتی است .

شهرستان گیلانغرب در چند سال اخیر در حوزه محرومیت  و بیکاری  وضعیت بغرنجی دارد  تا جایی که در استان بیکار کرمانشاه علی رقم وجود پستانسیلهای عدیده از سدها و معادن تا زمینهای حاصلخیز در دشت گیلانغرب ، دیره و گورسفید، یکی از شهرستانهای با آمار بیکاری بالاست