مطلع الفجر10:07 - 1396/11/27
در کمیسیون پزشکی؛

به وضعیت یک هزار تن از مدعیان شیمیایی در گیلانغرب رسیدگی شد+ عکس

مطلع الفجر:مدیرکل درمان و توانبخشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، از معاینه و رسیدگی به وضعیت یک هزار تن از مدعیان شیمیایی گیلانغرب با برگزاری یک کمیسیون در این شهرستان خبر داد.

امیر کریمی در حاشیه برگزاریکمیسیون رسیدگیبه وضعیت مدعیان شیمیایی در گیلانغرب در گفت و گویی افزود: گروه پزشکان فوق تخصص متشکل از 9 پزشک در بخش های تخصصی ریه، چشم، پوست و داخلی به مدت 2 روز بیش از یک هزار تن از مدعیان شیمیایی شهرستان گیلانغرب را مورد معاینه و بررسی قرار می دهند.
وی ابراز امیدواری کرد با معاینه تخصصی و پرونده بیماران شیمیایی، بتوان مشکل مردم این منطقه را رفع کرد.
نماینده مردم قصرشیرین ، گیلانغرب و سرپل ذهاب درمجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: این کمیسیون متعاقب درخواست و پیگیری لازم از طریق ریاست بنیاد شهید کشور به لحاظ اولویت مناطق زلزله زده تشکیل شده است.
فرهاد تجری افزود:به دلیل حجم بالایمتقاضیان شهرستان گیلانغرب، امروز 2 گروه پزشکی به ریاست مدیرکل امور درمان بنیاد شهید کشور در منطقه حضور یافتند تا با بررسی های پزشکی و مدارک بالینی، احراز جانبازی و میزان درصد آن ها مورد بررسی قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد این کمیسیون منشا گشایش و احقاق حق مردم زجر دیده گیلانغرب از جنگ و زلزله اخیر باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه هم در این ارتباط گفت: برگزاری سه کمیسیون در دستور کار این نهاد است که نخستین کمیسیون امروز با پیگیری های نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و موافقت ریاست بنیاد شهید وامور ایثارگران کشور در روستای نسار دهستان دیره از توابع شهرستان گیلانغرب برگزار شده است.
حجت الاسلام هادی عسگری ادامه داد: کمیسیون های بعدی نیز در روزهای آینده در بان زرده و ثلاث باباجانی برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد کهکمیسیون پزشکیفوق العاده بیماران شیمیایی در سرپل ذهاب نیز به لحاظ شرایط خاص این شهرستان و نبود امکانات نرم افزاری در کرمانشاه برگزار شد تا افرادی که در دوران دفاع مقدس آسیب دیده اند به حق خود برسند.
روستای نسار دیره از توابع شهرستان گیلانغرب در 31 تیرماه سال 67 هدف بمباران شیمیایی هواپیماهای رژیم بعث عراق قرار گرفت که در نتیجه آن یک تن شهید و بیش از 700 تن مصدوم شدند.
شهرستان گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه و برخورداری از 15 کیلومتر مرز با عراق ، در دوران جنگ تحمیلی 750 شهید و 2 هزار و 300 جانباز و 141 آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب و کشور کرده است.