مطلع الفجر19:40 - 1396/11/20
امام جمعه گیلانغرب؛

مهم‏ترين نقطه قوّت انقلاب در چند دهه اخیرغلبه برچالشهاست وملت هیچگاه از انقلاب نا امید نشده اند

مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :مهم‏ترين نقطه قوّت انقلاب ما درچند دهه اخیرغلبه برچالشها بوده ، يعنى هيچكدام از اين چالشها نتوانسته ملت ما و انقلاب ما را پشيمان کرده یا به زانو درآورد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام خاص امیری  در آستانه  22 بهمن روزپیروزی انقلاب اسلامی ايران و سقوط نظام شاهنشاهى  در خطبه های نماز جمعه گیلان غرب گفت : حکومتی که بدترین ظلم هارا بر ملت مظلوم روا می داشتندحکومتی که جنایت ها وخیانت ها فساد ها را در بر داشت در مقابل دشمن ملت خوار و ذلیل بود برعکس آیات قرآن عمل می کردند به جای أَشَداءُ علی الکُفار و رَحماءُ بَینَهُم شدت غضب بر ملت بودو مطیع اوامر استکبار بود.

وی تصریح کرد : به جرات  می توان گفت كه يكى از سياه‏ترين دوران تاريخ حكومت ايران از منظر فساد اخلاقى حاكمان، دوران پهلوى دوم بوده است به‏طورى كه اكثر دولتمردان و سياستمداران رده بالاى حكومتى وقت به روش‏هاى مختلف داراى فساد اخلاقى بوده‏اند.


خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود:رشوه‏خوارى، تصرف اموال و املاك عمومى، قاچاق مواد مخدر، قمار و عياشى تنها گوشه‏اى از ويژگى‏هاى خاندان فاسد پهلوى دوم است ،اين خاندان با چپاول و بلعيدن ثروت زمين‏داران و ملاكين و متلاشى كردن نيروهاى اقتصادى - اجتماعى، به درآمدهاى غيرمالى خود افزودند و درآمدهاى ريالى را نيز به ‏حساب‏هاى خود در خارج از كشور منتقل مى‏كردند.

  حجت الاسلام خاص امیری ابراز داشت:مردم ولایی ما به ستوه آمدند ودر صدد تغییر آمدند ،یک نظام ولایی به امامت بزرگمردی از سلاله ی سادات وزاهدی اطهر سلام الله علیها حضرت امام خمینی(ره) یک نظام فاسد 2500 ساله را به زباله دان تاریخ برای همیشه فرستادند.

*با حضور میلیونی توده ی ملت*
امام جمعه گیلانغرب یاد اور شد :با پیروزی انقلاب و شکفتن اولین غنچه های انقلاب نقطه ی شروع پیشرفت ملت بزرگ ایران به سمت قله های افتخار شروع شد،ملت جانانه دین خود را در صحنه های مختلف ادا کردند،در انتخابات مختلف حضور فعال داشته اند در راهپیمایی های مختلف در مقابل استکبار ایستادند به حول قوه ی الهی ملت همیشه در صحنه  ايران در روز 22 بهمن با آگاهى، بصيرت، همت و توفيق الهى، پاسخ كوبنده‏اى به همه مخالفان نظام جمهورى اسلامى خواهد داد ویک راهپیمایی تماشایی را به جهانیان ثابت خواهد کرد و حجت را بر همه تمام خواهد كرد.
وی گفت:ملت بزرگ ومسولان دلسوز نظام که الحمد لله کم هم نیستند از تهدید ها وتحریم ها وشایعه سازی های استکبار و نوچه های او در منطقه و همراهان آنها در داخل کوچکترین تاثیری نمی پذیرند به راه پر افتخار خود ادامه می دهند .

امام جمعه گیلانغرب در خطبه های نماز جمعه امروز به دستاوردهاى نظام در شرايط تحريم‏:  اشاره کرد و ابراز داشت:
دستاوردهاى نظام يكى دو مورد نيست؛ هزاران است همه اين پيشرفتهاى علمى و اجتماعى و فنى در شرايط تحريم اتفاق افتاده است؛ اين خيلى مهم است.دروازه‏هاى علم را، دروازه‏هاى فناورى را بر روى ما بستند، راه‏ها را مسدود كردند، محصولات مورد نياز ما را به ما نفروختند و ما اينجور پيشرفت كرديم..

 وی مقوله غلبه بر چالشها راعنوان و گفت:مهم‏ترين نقطه قوّت ما در  چند دهه اخیر از عمر با برکت انقلاب عبارت است از غلبه برچالشها؛اين خيلى مهم است، ما ملتى نبوديم كه سرمان را پائين بيندازيم، راهمان را برويم، كسى به ما كارى نداشته باشد؛ نه، از روز اول قدرتهاى مجهز جهانى، مسلطين جهانى با ما كار داشتند؛ بناى بر اذيت گذاشتند، بناى بر مانع‏تراشى گذاشتندوعليه ما جنگ تحميل كردند، صدام را به جان ما انداختند، هشت سال ما را گرفتار كردند، تروريست آوردند، تحريم كردند.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب ابراز داشت:ما تا امروز بر همه اين چالشها غلبه پيدا كرده‏ايم، يعنى هيچكدام از اين چالشها نتوانسته است ملت ما و انقلاب ما را پشيمان كند، به زانو در بياورد؛ ما بحمدالله راهمان را با قامت استوار ادامه داده‏ايم. اين مهم‏ترين نقطه قوّت ما است.

حجت الاسلام  و المسلمین خاص امیری  به گسترش خدمات به ملت‏  اشاره و افزود:يك نقطه قوّت ديگر در اين مدت، گسترش خدمات به ملت است؛ كماً و كيفاً. ؛اين خدمات نه با گذشته نزديك قبل از انقلاب، بلكه با گذشته‏هاى دوردست هم قابل مقايسه نيست، خدمات عظيمى كه در سراسر كشور گسترش پيدا كرده است، هم كيفيتهاى اين خدمات بالا است، خدمات درجه اول است - مادى و معنوى - هم كميت و گسترش آن‏ها زياد است. اين يك نقطه قوّت مهمى است.

 
 وی به پيشرفت علمى ، ‏ايجاد زيرساختهاى فنى و مهندسى و صنعتى‏ ،انتقال ارزشهاى انقلاب به نسل دوم و سوم‏، ارتقاى جهش‏وار تأثيرگذارى در منطقه و جهان‏،بنيه قوى نظام در مواجهه با دشمنيها،ارتقاى كمّى و كيفى مراكز علمى‏، آگاهى و تحليل سياسى ملت‏  به عنوان نمونه هایی از نقاط قوت انقلاب اشاره  کرد و ابراز داشت:ملت ما از مسائل سياسى منزوى بود، روگردان بود، حوادث كشور را مورد توجه قرار نمى‏داد، انقلاب اين حالت را از ملت ما گرفت، ما را تبديل كرد به يك ملت آگاه و سياسى.

خطیب نماز جمعه گیلانغرب  یاد اور شد : امروز نوجوانهاى ما هم در دورترين نقاط كشور تحليل سياسى مى‏كنند، حوادث سياسى را درك مى‏كنند، روى هر مسأله‏اى تحليل مى‏گذارند.قبل از انقلاب اينجور نبود. سياست‏گرائى و سياست‏فهمى مخصوص يك عده انگشت‏شمار در اين كشور بود.


حجت الاسلام خاص امیری  به لزوم حفظ  و نشر دستاوردهای انقلاب اشاره کرد و گفت:راهی که امام امت و رهبر معظم انقلاب به ما یاد دادند؛استقامت وایستادگی در مقابل توقعات دشمنان واستکبار جهانی است  و در این راه روشن و عزتمند همواره  با ثبات، قدم برداریم  و بر این اساس حضور در راهپیمایی بزرگ 22 بهمن را باید نمونه و نماد ایستادگی و وفاداری به ارمانهای نظام و انقلاب و مشت محکم به دهان بدخواهان ملت و نظام به حساب اورد .