مطلع الفجر13:41 - 1396/11/16
همزمان با دهه فجر انقلاب انجام شد؛

افتتاح 3 طرح اشتغالزایی اقتصاد مقاومتی در گیلانغرب+ تصاویر

مطلع الفجر: جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب از افتتاح 3 طرح اشتغالزایی در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی در گیلانغرب خبر داد .

سرگرد پاسدار محمد جواد نجفی؛ جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر از افتتاح 3 طرح اشتغالزایی در عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی  و از محل  تسهیلات بسیج سازندگی  سپاه درشهرستان گیلانغرب خبر داد .

 وی با عنوان اینکه یکی از اهداف و راهبردهای بسیج توجه به بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی جوانان در مناطق محروم استاظهار داشت:امروز و همزمان بادهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 3 طرح اشتغالزایی پرورش دام سبک، قالیبافی و پرورش زنبور عسل در روستای نیان و قیلان و شهر گیلان غرب افتتاح شد .

نجفی تصریح کرد : اعتبارات تسهیلاتی این طرح ها حدود 350 میلیون ریال با اشتغالزایی 4 نفر بوده است .

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه گیلانغرب همچنین در خصوص فعالیتهای اشتغالزایی بسیج سازندگی سپاه در مناطق محروم در سال جاری ابراز داشت: تاکنون دهها طرح با اعتباربالغ بر 1 میلیارد و 500 هزار ریال در مناطق مختلف شهرستان در راستای اشتغالزایی جوانان و توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی در عرصه های اصلاح باغات ، پرورش قارچ،، پرورش زنبور عسل،قالیبافی، پرورش دام سبک و سنگین و پرورش مرغ بومی  به بهره برداری رسیده است.

شهرستان گیلان غرب در غرب استان کرمانشاه 72 هزار نفر و دارای دو بخش مرکزی و گواور است که بر اساس مرکز امار ایران جزو شهرستانهای محروم و بیکار است که بیش از بیش نیازمند توجه مسئولان اجرایی به حوزه اشتغالزایی جوانان است .