مطلع الفجر10:32 - 1396/10/23
تصویری ، توصیفی؛

بررسی مشکلات مناطق زلزله زده شهرستان گیلانغرب باحضور مسئولین/مردم از کوتاهی هلال احمر کشور گله مندند+ تصاویر

مطلع الفجر: امام جمعه ، نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس و مسئولان شهرستان از برخی از نقاط زلزله زده در دهستان ویژنان و سطح شهر گیلانغرب بازدید کردند.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،درپی وقوع چندین زمین لرزه بزرگ در سومار و حوالی شهرستان گیلانغرب  نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی به اتفاق سرپرست فرمانداری ، امام جمعه وتعدادی از  مسئولین از برخی از نقاط زلزله زده در دهستان ویژنان و سطح شهر گیلانغرب بازدید و مشکلات مردم را بررسی کردند .

تجری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی با خبرنگار مطلع الفجر ، اظهارداشت  مهمترین مشکلی که درحال حاضر مردم منطقه با آن مواجه هستند پس لرزه های سنگینی است که باعث شده تا مردم احساس امنیت روانی  نکنند و نتوانند به منازل برگردند و این باعث میشود تا در این شرایط نامساعد هوا هم نتوانند در بیرون مقاومت کنند و بناچار در داخل خودروها و با شرایطی نامساعد زندگی کنند.

نماینده مردم شهرستان های قصرشیرین، گیلانغرب وسرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات مسئولینی که پای کار بوده اند گفت: باید برای مسئولین هلال احمر کشور اظهار تاسف خود را ابراز نمایم که باوجود اینکه در چنین شرایطی بایستی مردم را حداقل به چادر مجهز نمایند و این دغدغه مردم را تا حدودی مرتفع کنند متاسفانه در اعطای چادر خیلی مقاومت می کنندلذا انتظار این است هر چه سریعتر مشکل تامین جادر مردم شهرستان گیلانغرب مرتفع گردد .

امام جمعه گیلانغرب هم ضمن دعوت مردم به آرامش گفت: پس لرزه ها با این شدت و حدت توجه بیشتر مسئولین را می طلبد تا حداقل خدمات ممکن را به مردم ارائه نمایند.

حجت الاسلام خاص امیری افزود: مردم احساس ترس دارند و در این شرایط علاوه برچادر بلحاظ وضعیت سرمای هوا تامین کانکس برای مناطق زلزله زده هم بایستی سریعتر در دستور کار قرارگیرد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب  نیزگفت :در نتیجه وقوع این زمین لرزه ها بخش هایی از ساختمانهای اداری  وشعب بانکی، واحدهای مسکونی و تجاری شهر گیلانغرب و برخی از روستاهای دهستان ویژنان  تخریب و یا آسیب جدی وارد آمد.

همتی افزود: تعداد 13 نفر هم از شهروندان مصدوم شدند که در بیمارستان الزهرا.س. مورد مداوا ودرمان قرار گرفتند وی مهمترین مشکل را درمناطق زلزله زده درحال حاضر اسکان اضطراری و تامین چادر عنوان نمود.