مطلع الفجر11:47 - 1396/10/23

برخورد قاطع دادستان گیلان غرب با عاملان قطع و سوزاندن درختان

مطلع الفجر: دادستان گیلانغرب از برخورد با عاملات قطع و سوزاندن درختان یکی از خیابانهای شهر گیلان غرب خبر داد .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، به دنبال انتشار خبری در فضای مجازی و نشر تصویری مبنی بر قطع و آتش زدن درختی بزرگ در یکی از محله های شهر گیلانغرب ،دادستان محترم این شهرستان خبر از برخورد قضایی و تشکیل پرونده برای عاملان خسارت به درخت -محله علیرضا وندی- داد.

 گفتنی است امروزه مفهوم شهرها بدون وجود فضای سبز  که درختان نیز طبیعتا جزوی از ان به حساب می آیند موثر در اشکال گوناگون آن قابل مقایسه نیست.

شهر ها به عنوان کانون های تمرکز فعالیت و زندگی انسان ها برای اینکه بتوانند پایداری خود را تنظیم کنند چاره ای جز پذیرش ساختار و کارکردی متاثر از سیستم های طبیعی ندارند که در این میان فضاهای سبز شهری به عنوان جزء ضروری و لایفنک پیکره یگانه شهر ها در متابویلسم آنها و البته در سلامت زیست محیطی  نقس اساسی را دارا می باشد که کمبود آنها می توانند اختلالات جدی در حیات شهرها به وجود آورد.

نتایج پژوهش ها ی شهری نشان می دهد که فضاهای سبز شهری و وجود درختان  دارای بازدهی اجتماعی و اکولوزیکی هستند که مهمترین اثر فضای سبز در شهرها ، کارکردهای محیط زیستی ، یا بازدهی اکولوزیکی آنهاست که شهر ها را برای زیستم مساعد می سازد و با آثار مخرب گسترش صنعت و حمل و نقل مقابله می کند و موجب ارتقای کیفی در زندگی شهروندان می شود . اهمیت فضاهای سبز شهری تا بدان حد است که امروزه وجود این کاربری به عنوان یکی از شاخص های توسعه یافتگی جوامع به حساب می اید.
فضای سبز و وجود معدود درختان سطح شهر گیلانغرب تاثیر بسزایی در نمای عمومی شهر و سلامت زیست محیطی شهروندان دارد و بر همه ما وظیفه است در راستای صیانت از درختان و طبیعت  پیرامونی کوشا باشیم .