مطلع الفجر12:37 - 1396/10/20
در راستای تکریم بازنشستگان؛

مراسم محفل انس و مودت بازنشستگان سپاه گیلان غرب برگزار شد+ عکس

مطلع الفجر:مراسم محفل انس و مودت بازنشستگان سپاه گیلانغرب با حضور خانواده های بازنشستگان برگزار شد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،در این نشست که جمعی از بازنشستگان سپاه  و خانواده های انها حضور داشتند مسئول دفتر حوزه نمایندگی  ولی فقیه سپاه گیلان غرب ضمن تکریم جایگاه بازنشستگان سپاه به عنوان یک ظرفیت همیشه پای کار و متعهد اظهار داشت: حقا باید گفت که عزیزان بازنشسته سپاه پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت اند که بهترین سال های عمر خود را در  راه پاسداری از اسلام و انقلاب اسلامی سپری کردند.

حجت الاسلام محمدی  ضمن تاکید بر روحیه بصیرت و ولایت مداری  موضوع ولایت مداری ،  تاسی از ولی فقیه زمان را از مهمترین و بنیانی ترین مولفه در الگو ، و مدل زندگی مومنانه یاد کرد .

وی افزود : ولی یعنی  صاحب اختیار ، مدیر و سرپرستی که محبت دارد و دلسوز است و چنانچه نسبت به موضوعی انذار و هشدار می دهد  ، این یعنی اینکه نسبت به شما دلسوز و احساس مسئولیت دارد .

جانشین فرمانده سپاه ناحیه گیلانغرب  نیز در این نشست صمیمانه گفت : بازنشستگان عزیزدارای گنجینه از تجربه دوران دفاع مقدس و ماحصل کارزار جبهه اند که با حضورخود دربسیج آنها را باید به نسل جوان انتقال دهند.

سرگرد پاسدار محمد جواد نجفی ابراز داشت: در نگاهی اجمالی باید گفت که هدف از برگزاری این نشست ایجاد انس و الفت بین خانواده های بازنشستگان با ترویج سیره نبوی در باب مودت و تکریم است  و مجموعه بازنشستگان با محوریت تکریم عزیزان نسبت به اچجرای این محفل اهتمام ورزیده است .

وی در ادامه به تشریح مقوله سیاسیت دینی و دین سیاسی پرداخت و اظهار کرد :مقام معظم رهبری بر این موضوع صحه گذاشتند که باوجود نظام دینی و سیاست دینی، برخی در قالب "دین سیاسی" حرکت می‌کنند.

سرگرد نجفی یاد اور شد :الگوی امام سیاست دینی است و در الگوی امام نه تنها دین و سیاست از دو مخرج و مجرای متفاوت با هم تلاقی نمی‌کنند بلکه دین زایشگاه سیاست است.

جانشین فرماندهی سپاه گیلان غرب گفت: به واقع سیاست از درون دین تراوش می‌کند و به همین دلیل به آن سیاست الهی و انقلاب آن را «قیام‌لله» نامیدهو شاخصه چنین سیاستی آمیختگی آن با اخلاق است.

 وی در مقابل به  تبیین جایگاه  دین سیاسی پرداخت و ابراز داشت :شاخص ترین مولفه رفتاری کسانی که دین سیاسی را مدنظر دارند، این است که هنگام پاسخگویی به عملکرد خویش به میان مردم رفته و پشت آنان سنگر می‌گیرند تا در قالب حدود الهی پاسخگو نباشند.

 در ادامه این مراسم  اقای علی اکرم حیدری یکی از فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس به نمایندگی از قشر بازنشستگان به طرح مشکلات و دغدغه های آنها اشاره کرد و ابراز داشت :بازنشستگان با مشکلاتی روبرو هستند که نیازمند توجه جدی است به طوری که حقوق و مزایای بازنشستگان نیروهای مسلح کفاف هزینه های زندگی انها را نمی کند و لذا درخواست دارند  امورات انها در حد مقدور مورد بررسی قرار گیرد .