مطلع الفجر15:51 - 1396/10/15
امام جمعه گیلانغرب

مسئولان واقعیات جامعه از جمله دغدغه و گرفتاریهای مردم را فراموش نکنند/غفلت از دشمن همواره بسترساز فتنه خواهند بود

مطلع الفجر:امام جمعه گیلانغرب گفت:اگرمدیرانی که همه امکانات کشور در اختیار انهاست با درک درست واقعیات جامعه ،گرفتاریهای مردم رابا نگاهی فرا جناحی و صرفا دلسوزانه پیگیری کنندقطعا دشمنان در دکترین نفوذ خود همیشه ناکام خواهند بود .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام خاص امیری در خطبه های نماز جمعه مصلی مسجد جامعه شهرستان ضمن تشکر و  تقدیر از حماسه حضور مردم ایران اسلامی  و مردم دومین شهر مقاوم کشور گیلانغرب همیشه در صحنه  در حماسه 9 دی و 13 دی ماه به فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه برنامه های دشمن در سه حوزه کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت اشاره کرد و ابراز داشت : مردم و مسوولان کشور ما بایددر برابر فتنه ها همواره  به هوش باشند  .

*هدف کوتاه مدت دشمن در کشور بر هم زدن  امنیت عمومی است

وی تصریح کرد : هدف کوتاه مدت دشمن  بر هم زدن  امنیت کشور  است وبحمدلله  با هوشیاری ملت  و رهبر معظم انقلاب  و نیروهای انقلاب و اسلام این ارزو را به خود به گپور  می برند .

خطیب نماز جمعه گیلان غرب ابراز داشت : دشمن  به خاطر شکستهای اخیر  در منطقه  به دنبال  آشوب و فتنه  در داخل کشور است و برای تحقق این هدف شوم خود هر روز مترصد فرصتی  و در فکر نقشه ای خصمانه است .

وی  به امنیت موجود در داخل کشور  اشاره داشت و گفت : این افتخاری بزرگ است که جمهوری اسلامی ایران  در منطقه ای پر تنش و اشوب  و نا ارامی همچون جزیره ای امن و امان است .

حجت الاسلام امیری به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ضروت هوشیاری در برابر دشمنان اشاره کرد و ابرای داشت : معظم له از اول انقلاب  به خصومت ورزی استکبار  در برابر انقلاب و ملت ازاده  ایران اسلامی انذار دادند و باید گفت که محصول پلید غفلت همین فتنه ها هستند که ممکن است قوام ف انسجام و اتحاد یک ملت را با چالش جدی مواجه کنند .

امام جمعه گیلان غرب گفت : اگرچه غفلت از توطئه و نیرنگ و فتنه ها برای همه اقشار  و احاد مردم خطر ناک است اما بزرگان ، خواص و نخبگان جامعه بویژه  مسئولان و مدیران  شاکله مهمتری هستند که در معرض چنین اسیبی هستند.

وی خطاب به مدیرذان و کارگزاران جامعه تصریه کرد : جامعه ای روبرشد و توسعه و ترقی خواهد بود  که مدیرانش با داشتن تعهد  و تخصص توام  خود را خادم  دلسوز و بی منت مردم دانسته و در مقام عمل نیز  با پرهیز از هرگونه غفلت ضمن رصد توطئه دشمنان و بدخواهان ملت و نظام  بر سرمایه های اجتماعی به ویزه اعتماد و اطمینان مردم  بیفزاید.

*مسئولان واقعیات جامعه از جمله دغدغه و گرفتاریهای مردم را فراموش نکنند

حجت الاسلام  خاص امیری در ادامه به عوامل غفلت اشاره کرد و گفت :دست کم گرفتن دشمن ،خوش بینی و خوشذوقی در برابر دشمنان اعتماد به دشمن  و بی تعهدی و بی مسئولیبتی از مهمترین مولفه های غفلتند که حتی امام علی (ع) هم به انها تاکید فرموده اند .

وی گفت : اعتماد به دشمن  و خوشبینی و خوشخیالی در کنار سایر عوامل همواره به غبار فتنه دامن زده اند .

امام جمعه گیلانغرب افزود: اگر مدیران  و خواص  که همه امکانات  کشور در اختیار انهاست  با درک درست واقعیات جامعه  بویژه  مشکلات و گرفتاریهای  مردم  که دغدغه  ولی امر مسلمین هم  هست صادقانه با نگاهی فرا جناحی و صرفا دلسوزانه پیگیری نمایند قطعا دشمنان با هر نقشه ای  که بخواهند به کانونهای تصمیم ساز نفوذ کنند هرگز موفق نخواهند شد .

*مردم با بصیرت در 13 دی ماه با انسجام خود تو دهنی محکمی به دهان اغتشاشگران زدند

 خطیب نماز جمعه گیلانغرب به اتفاقات اخیر و اقدام محکوم شده اغتشاشگران در برخی شهرهای کشوراشاره کرد و گفت: در این اغتشاشات عده ای فریب خورده ، بی بصیرت و عوامل دشمن و کسانی که اب در اسیاب دشمن می ریختند  اقدام به اتش زدن اماکن عمومی ، مساجد و حسینیه ها ، اتش زدن پرچم کشور عزیزمان ایران و کشتن افرادی بی گناه از هموطنان کردند  که مردم همیشه بیدار و بصیر ایران اسلامی در حرکتی منسجم و حماسی جوابی دندان شکن  به اغتشاشگران دادند.

وی اظهار داشت : امید است برخی غفلت زدگان داخلی و الودگان به قدرت و ثروت  و بازی خوردگان  عالم سیاست  که با عملکرد خود از طرفی باعث امیدواری دشمنان خارجی  ملت ایران  و از طرفی با سیاه نمایی  و خودباختگی  دلسردی و نا امیدی مردم را دامن زدند به خود امده  و منافع  و مصالح ملی  و استحکام وحدت  و انسجام عمومی پیرامون منویات رهبر معظم انقلاب بی اندیشند.