مطلع الفجر11:19 - 1396/11/25
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلانغرب ؛

فردا و پس فرداکمیسیون پزشکی برای مدعیان عارضه شیمیایی در دیره گیلانغرب برگزار می شود

مطلع الفجر:رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلانغرب از برگزاری کمیسیون پزشکی دو روزه برای مدعیان عوارض شیمیایی در دیره گیلانغرب خبر داد.

جهانشا کریمی نیا درخصوص  خبر فوق  طی  گفتگویی با مطلع الفجر اظهار داشت:این کمیسیون  در پی سفر  معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور وبا تلاشهای دکتر تجری  نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به دهستان دیره از توابع شهرستان گیلانغرب به منظور پاسخ به مطالبه  مردم عزیز این منطقه  در دو روستای نسار و شاهمار  اجرا می شود .
جهانشا کریمی نیا افزود:طی این کمیسیون تنها پرونده مدعیان عوارض شیمیایی  در دو روستای نسار و شاهمار دیره مورد بررسی  و ارزیبابی پزشکی قرار خواهد گرفت .
سال‌های 81، 82 و 86 سه مرحله کمیسیون پزشکی برای تعیین درصد جانبازی مدعیان عوارض شیمیایی در این شهرستان برگزار شد که جانبازی 750 نفر در این کمیسیون‌ها محرز و برای آنها درصد جانبازی تعیین شد.

علاوه بر مرحله پیش بینی شده جدید دو مرحله کمیسیون پزشکی تخصصی نیز تاكنون برای بررسی و معاینه افرادی که مدعی داشتن عوارض شیمیایی ناشی از بمباران سال 67 هستند تشکیل شده و یک هزار و 186 نفر از این افراد نیز معاینه شده اند که نتایج آن باعث رضایت مصدومان این بمباران نگردیده است.


شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه  با تقدیم 750 شهید گرانقدر 2275 جانباز و 141 آزاده سرافراز افتخاردارد.