مطلع الفجر10:35 - 1396/09/21
سرپرست فرمانداری گیلانغرب خبر داد؛

تجهیز مراکز روستایی پنج دهستان گیلانغرب به اینترنت پرسرعت

مطلع الفجر:سرپرست فرمانداری گیلانغرب از تجهیز مراکز روستایی پنج دهستان این شهرستان به اینترنت پرسرعت خبر داد

 به گزارشمطلع الفجر،فرهاد همتی در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه مخابرات گیلانغرب اظهار داشت:تاکنون تعداد 200 پورت اینترنت پرسرعت به مراکز روستایی واگذار شده است.
وی بر لزوم ضرورت تجهیز دهستان ویژنان به اینترنت پرسرعت تاکید کرد و افزود: پوشش آنتن دهی تلفن همراه در بیش از 95 درصد راههای اصلی شهرستان گیلانغرب محقق شده است.
وی بیان کرد: بخشی از جاده سومار و محدوده چیکان منصوری و درگه در بخش گواور، هم اکنون فاقد پوشش آنتن دهی مخابرات و در چند محدود هم آنتن دهی آن ضعیف است که رفع مشکلات فراروی در این بخش در دست پیگیری است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب اظهار کرد: هم اکنون 14 هزار و 500 تلفن ثابت در شهرستان نصب شده است که از طریق 10 مرکز سوئیچ روستایی و شهری هدایت و زیرپوشش خطوط مخابراتی است.
همتی، تعداد دفاتر خدمات ارتباطی در این شهرستان را نیز چهار دفتر ذکر کرد و گفت: اجرای طرح طرح فیبر نوری به بازارچه سومار هم پایان یافته و تا پایان سال نهایی خواهد شد.
مدیر منابع انسانی شرکت مخابرات کرمانشاه نیز هم در این نشست، از آغاز راه اندازی طرح 'اف تی تی اچ' (اینترنت فوق سرعت) در این استان خبر داد.
شمس الله جعفری اضافه کرد که این طرح هم اکنون در کرمانشاه آغاز شده و تا پایان سال در دیگر شهرستانهای استان هم گسترش خواهد یافت.
وی ادامه داد: دستگاه های دولتی، بانک ها و واحدهای تجاری در اولویت واگذاری این طرح هستند که به مرور نسبت به انجام این مهم اقدام خواهد شد.
در پایان این جلسه از زحمات حسین فلاحی رییس پیشین اداره مخابرات گیلانغرب تقدیر و علی محمدی به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است