مطلع الفجر15:38 - 1396/09/17
امام جمعه موقت گیلانغرب؛

موضع ترامپ آخرین ضربه به حیات سیاسی امریکا در غرب آسیا و جهان اسلام بود/سیاست جمهوری اسلامی مبتنی بر ارتقا توان بازدارندگی است

مطلع الفجر:امام جمعه موقوت گیلانغرب گفت:ترامپ بداندکه دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس، آخرین ضربه به حیات سیاسی ایالات متحده درغرب آسیا و جهان اسلام است.

 به  گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام و المسلمین سید سیف اله موسوی درخطبه های نماز جمعه گیلانغرب  اظهار داشت :وضعيت خاص منطقه‌ى غرب آسيا و نيز اوضاع كنونى جهان اسلام به گونه‌اى است كه دشمنان اسلام و در راس آن‌ها آمريكا به‌دنبال ايجاد درگيرى جديدى در منطقه هستند و متاسفانه برخى از كشورهاى مسلمان نيز گرفتار مسؤولان و سرانى شده‌اند كه به طرح‌هاى آمريكا عمل مى‌كنند و به‌دنبال آتش‌افروزى در منطقه هستند.

 وی تصریح کرد :جمهورى اسلامى ايران نشان داده است كه با قدرت و اقتدار جدى كه دارد مى‌تواند مانع از تحقق اهداف دشمن در منطقه شود و پيروزى جمهورى اسلامى بر داعش و شكست طرح آمريكايى تسلط داعش بر عراق و سوريه نمادى از اين امر است اما جمهورى اسلامى در عين اقتدار و قدرت، كشورى است كه به‌دنبال آرامش و ثبات منطقه است و از درگيرى و جنگ استقبال نمى‌كند زيرا مى‌داند كه جنگ و درگيرى نقشه آمريكا و برنامه‌ى دشمنان اسلام براى ايجاد محيطى امن براى اسرائيل است.

خطیب نماز جمعه  گیلانغرب افزود: نقشه استكبار جهانى در منطقه‌ى ما اين است كه سران جاهل و وابسته‌ى برخى از كشورها را به جنگ با همسايگان دعوت كند تا از اين طريق زمينه براى مقابله با رژيم صهيونيستى از بين برود.

حجت الاسلام موسوی ابراز داشت:در چنين شرايطى ايران اسلامى ابتدا با زبان نصيحت و خيرخواهى براى امت اسلامى همگان را به آرامش دعوت مى‌كند و از تبعيت از اهداف و برنامه‌هاى آمريكا بر حذر مى‌دارد اما در عين حال ايران اسلامى با افزايش توان نظامى و قدرت تأثير گذارى خود در منطقه، استراتژى بازدارندگى خود را اعمال مى‌كند.

امام جمعه موقت گیلانغرب  با عنوان اینکه سیاست جمهوری اسلامی مبتنی بر ارتقاء توان بازدارندگی الست است گفت : هدف از اين استراتژى آن است كه با قدرت و توان خود مانع ايجاد جنگ شود و با استفاده از قدرت بازدارندگى از وقوع جنگ ميان كشورهاى همسايه و مسلمان جلوگيرى كند، قدرت نظامى ايران اسلامى براى تهاجم و يا جنگ‌افروزى نيست بلكه براى بازدارندگى و جلوگيرى از جنگ است .

وی ا اظهار داشت : همه ما بخوبی میدانیم مسئله فلسطین ، مسئله اول جهان اسلام است؛ تمام توطئه‌ها و فتنه‌ها و جنگ‌افروزی‌هایی که در جهان اسلام انجام می‌شود، از نقطه‌نظری خاص، فقط و فقط در جهت به حاشیه راندن موضوع فلسطین، این زخم کهنه امت اسلام و ارتقاء و تضمین امنیت رژیم اشغالگر قدس از طریق ایجاد درگیری‌های درونی بین ملل و مذاهب و فرق مختلف اسلامی و انحراف افکار عمومی از جنایات صهیونیست‌هاست که مبارزه با آن، گام بلندی در جهت تحقق تمدن نوین اسلامی می‌­باشد.

حجت الاسلام موسوی گفت:اکنون دیگر موجودیتی به نام داعش وجود ندارد ،جهان اسلام با زمین ‌زدن داعش و پشت سر گذاشتن خونین‌ترین و بی‌سابقه‌ترین توطئه مشترک آمریکا و صهیونیست‌ها علیه خود که با هدف به حاشیه امن کشاندن رژیم غاصب صهیونیستی راه‌اندازی شده بود، بار دیگر فلسطین را در صدر مسائل جهان اسلام قرار داده است.

وی تصریح کرد: اخیراً رئیس‌جمهور زیاده‌خواه و بی‌تدبیر و مهاجم آمریکا که از شکست‌های عوامل وحشی آمریکا، یعنی داعش عصبانی است، اقدام به کاری کرده که اسلافش گستاخی چنین کار احمقانه‌­ای را نداشتند؛ یعنی دستور انتقال سفارت آمریکا به قدس را صادر کرده است.

امام جمعه گیلانغرب گفت: آقای ترامپ بداند که این، آخرین ضربه به حیات سیاسی ایالات متحده در غرب آسیا و جهان اسلام است و دیری نمی‌­گذرد که هیئت حاکمه آمریکا از این اقدام پشیمان خواهد شد؛ زیرا که خشم یک‌ونیم میلیارد مسلمان را علیه خویش مشتعل خواهد کرد.‌