مطلع الفجر13:02 - 1396/08/20
رییس مرکز بهداشت شهرستان گیلانغرب خبر داد؛

جذب 17کارشناس مراقب سلامت در گیلانغرب

رئیس مرکز بهداشت گیلانغرب از بکارگیری یک مراقب سلامت به ازای هر 2500 نفر در این شهرستان خبر داد و گفت: امسال در راستای اجرای این طرح 17 کارشناس سلامت در گیلانغرب جذب شدند.

دکتر مهدی خزلی، صبح امروز در گفت و گو باخبرنگارمطلع الفجر،در این خصوص اظهار داشت:در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت شهرستان گیلانغرب امسال اقدامات خوبی صورت گرفته است بطوریکه از ابتدای سال جاری تا کنون2 پایگاه سلامت در بخش گواور و مرکز مرکزی گیلانغرب احداث شده که امنون به ترتیب دارای 40  و 50 در صد پیشرفت فیزیکی هستند.

وی با ابراز این مهم که این پایگاه ها به منظور مراقبت های بهداشتی اولیه شهری ایجاد شده است تصریح نمود: امسال 17کارشناس سلامت در حوزه های مختلف نیز جذب این پایگاه های سلامت شدند که در حال حاضر، به ازای هر 2500 نفر جمعیت در گیلانغرب یک مراقب سلامت وجود دارد.

خزلی در این گفتگو  اذعان کرد: در مجموع 7 پایگاه و مرکز سلامت در سطح شهر گیلانغرب مشغول ارائه خدمات بهداشتی اولیه به شهروندان هستند.

 رئیس مرکز بهداشت گیلانغرب، ارایه مراقبت های مادر و کودک، واکسیناسیون، مراقبت از بیماری های واگیر و غیر واگیر، پی گیری امورات بهداشت محیطی، ارائه آموزش های تغذیه ای، را از جمله خدمات این مراکز برشمرد.

 این مقام مسئول بهداشتی  ضمن تاکید بر محاسن طرح تحول نظام سلامتتصریح کرد:حقیقتا باید گفت که  به برکت تحول نظام سلامت توجه خوبی  به بخش مراکز بهداشتی شهرستان معطوف شده است.