مطلع الفجر12:13 - 1396/07/20
امام جمعه اسلام آبادغرب؛

مجالس عزای امام حسین (ع)مصونیت بخش در برابر آسیبهای اجتماعی است/هدف هجمه فرهنگی دشمن سقوط اخلاقی و کمرنک کردن تعصبات دینی جوانان است

مطلع الفجر :حضور درمجالس عزای حسین(ع) و عزاداری محرم در واقع مصونیت بخش در برابر آسیبهای اجتماعی وتقرب بیشتر به معنویات است.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،حجت الاسلام محمدطه مهری درآیین عزای دومین دهه محرم در یادمان شهدا گمنام مهدیه گیلان غرب به ماهیت معنویت آفرین عزاداری ائمه پرداخت و اظهار داشت:حضور درمجالس عزای حسین(ع)و عزاداری محرم در واقع مصونیت بخش در برابر آسیبهای اجتماعی وتقرب بیشتربه معنویات است.

امام جمعه اسلام اباد غرب با اشاره به اینکه  فراهم ساخت  بستر مناسب برای عمل به واجبات الهی هدف قیام عاشورا بوده تصریح کرد:حقاً حضرت سیدالشهدا(ع) با اهداف احیای مظاهر و نشانه‎های اسلام اصیل و ناب محمدی، ا‎صلاح و بهبود وضع مردم سرزمین‌های اسلامی، مبارزه با ستمگران اُموی جهت تأمین امنیت برای مردم ستمدیده و فراهم ساختن بستری مناسب برای عمل به احکام و واجبات الهی قیام کرد.

 وی بر اهتمام فرهنگ سازی بیشتر معارف معنوی و اسلامی درجامعه تاکیدو  ابراز داشت :در فضای های عمومی و خصوصا در بطن خانواده باید تاکید بر توسل به معنویات و فرهنگ سازی برای گرایش هرچه بهتر و بیشتر جوانان  در جامعه از سوی مسئولان و متولیان امور فرهنگی و مذهبی به آموزه های دینی  و اخلاقی موکدا اهتمام بیشتر را معمول دارند .

 حجت الاسلام مهری اذعان کرد : امروزه در جامعه هجمه ضد فرهنگی  دشمن انکار ناپذیر است  ، او با خباثت و خصومت ورزی و فراهم کردن دنیای پر رزنگ و لعاب مجازی از شبکه های اجتماعی گرفته تا شبکه های ماهواره ای  مروج بی بندوباری همه و همه را برای کمرنگ کردن همین تعصبات دینی و اخلاقی دینی به ائمه و مبانی دینی به راه انداخته است .

امام جمعه اسلام آبادغرب در پایان بر ضرورت توسل و تمسک هرچه بیشتر به آموزه های دینی  و سبک زندگی اسلامی  و اقامه واجبات دینی تاکید کرد و ابراز داشت: در عصری کهبرخی روزمرگییها  و هجمه ضد فرهنگی دشمن فضا را مسموم ساخته  بلا شک  مصونیت ما  در برابر آسیبهای اجتماعی و اخلاقی ،تنها در قرابت و تمسک به دین مقدس اسلام و تاسی از فرهنگ  ناب و سعادت بخش عاشورایی محقق می شود .