مطلع الفجر12:29 - 1396/07/15
مصادف با روزجهانی سالمند؛

100 سالمند موفق تحت پوشش نهادهای حمایتی گیلان غرب تقدیر شدند+ عکس

مطلع الفجر : مصادف با روز جهانی سالمندان از 100 سالمند موفق تحت پوشش نهادهای حمایتی گیلان غرب تقدیر و تجلیل شد.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،درآیین با شکوهی و با حضور جمع کثیری از سالمندان گیلانغرب  از 100 سالمند موفق  تحت پوشش نهادهای حمایتی تقدیر  و تجلیل شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان گیلانغرب و مدیر حوزه های علمیه شهرستان درخصوص اهمیت وجایگاه سالمندان و بزرگان از دیدگاه دینی و اجتماعی سخنرانی کردند .

حجت الاسلام سید سیف اله موسوی در این مراسم  ابراز داشت :ضمن اینکه وجود سالمند در جامعه موجب خیر و برکت است اما اگر ما به مساله  سالمندی توجه نکنیم هزینه‌های زیادی را به وجود می‌آورد از این رو این قشر عزیز  همواره باید در کانون توجه مردم و مسئولان باشند.

وی با ابراز اینکه  احترام به بزرگترهاو سالمندان در جامعه و مکتب دینی ما از جایگاه موکدی برخوردار است بر توجه بیشتر  و برنامه ریزی برای تکریم و توجه به این عزیزان  تاکید نمود .
مدیر حوزه های علمیه شهرستان افزود: نمی‌شود جلوی سالمندی را گرفت اما می‌شود برنامه‌ریزی کرد سالمندی پر مخاطره‌ای نداشته باشیم و در برنامه‌ریزی  این حوزه همه جامعه باید نقش داشته باشند.

فرهاد همتی با اشاره به اینکه جایگاه و منش سالمندان بعنوان بزرکان و کسانی که همواره مایه برکت هستند اظهار داشت: تکریم سالمندان و احسان ونیکوکاری به آنها دستور صریح خداوند درقرآن است و همه وظیفه داریم همواره قدردان این سرمایه های ذی قیمت جامعه باشیم .
وی ابراز داشت: رضایتمندی واطاعت خداوند درگرو اطاعت و رضایتمندی پدر ومادر است واین مسئله در آیات و روایات و ادبیات کهن ایران زمین مورد تاکید فراوارن قرار گرفته است و سالمندان ما بعنوان گنجینه های تکرارنشدنی جایگاه بسیار مقدس وارزشمندی را دارند .

مدیر کمیته امداد امام شهرستان گیلانغرب نیز در این مراسم  گفت: 2هزار و250 سالمند در شهرستان تحت حمایت این نهاد قراردارد.
برق پور تصریح کرد: کمیته امداد از طریق فراهم نمودن تسهیلات مناسب برای این افراد تاکنون با ایجاد صدها طرح اشتغالز زمینه ایجاد شغل و درآمد را برای این قشر فراهم نموده است  که امروز از یکصد نفر از سالمندان موفق در این حوزه تجلیل شد.

 این مراسم  در سالن اداره ارشاد اسلامی  و به همت  اداره بهزیستی و کمیته امداد شهرستان گیلان غرب در روز سالمند برگزار شد .