مطلع الفجر10:45 - 1396/07/13
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه خبر داد:

افزایش ۱۳۶ درصدی کشفیات مخدر در استان کرمانشاه/کاهش ۱۲ درصدی سرقت

مطلع الفجر: فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از افزایش ۱۳۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان طی نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: سرقت‌های مهم نیز ۱۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارشمطلع الفجر،  نشست خبری فرمانده انتظامی استان کرمانشاه به منظور تشریح برنامه های هفته ناجا با حضور اصحاب رسانه امروز پنج شنبه در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.

سردار منوچهر امان‌الهی در این نشست،  شعار هفته ناجا در سال ۹۶ را «پلیس برای امنیت، امنیت برای همه» اعلام کرد و گفت:  پاسداری از ارزش های دینی و مذهبی، مردمداری و مشارکت جویی آحاد مردم برای ایجاد امنیت پایدار، شاخص های اصلی برنامه های هفته ناجا هستند.

برگزاری ۱۵۷ برنامه طی هفته ناجا

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه  با بیان اینکه مجموعا  ۱۵۷ برنامه در هفته ناجا پیش بینی شده است، افزود:  ارائه خدمات مضاعف در حوزه پلیس های تخصصی، حضور کارشناسان نیروی انتظامی در مدارس، دانشگاه ها و مساجد و راه اندازی اتوبوس نظم و امنیت از جمله برنامه های هفته ناجا است.

وی تاکید و یادآوری کرد: امنیت صرفا با کار پلیسی برقرار نمی شود و  مشارکت همگانی و مسئولیت پذیری در قبال شهروندان نیاز جامعه امروز است.

کشف ۷۹ درصد از سرقت‌ها

مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه اشاره ای نیز به فعالیت های پلیس در استان طی نیمه نخست امسال داشت و گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۶ سرقت های مهم ۱۲ درصد کاهش یافت و ۷۹ درصد از سرقت ها نیز کشف شده است.

وی از دستگیری ۴۲ نفر از اراذل و اوباش شهر کرمانشاه  خبر داد و افزود: این افراد در مدت مذکور دستگیر و روانه زندان شده اند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص نزاع های صورت گرفته طی این مدت نیز گفت: نزاع های فردی و دسته جمعی توسط یک تیم تخصصی پیگیری می شود و آمارهای درگیری با سلاح سرد و گرم زیبنده مردم کرمانشاه نیست.

کشف ۸۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر

وی اشاره‌ای نیز به کشفیات حوزه مواد مخدر استان داشت و افزود:  در شش ماهه نخست امسال کشفیات موادمخدر ۱۳۶ درصد افزایش یافت و  ۸۹۳ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد. هچنین  ۲۳ باند تهیه و توزیع شناسایی و متلاشی شد.

 وی از اجرای  ۶۷۵ مرحله طرح مبارزه و پاکسازی مناطق آلوده در استان خبر داد و تصریح کرد:  ۱۲۵ واحد مغازه و منزل که در امر توزیع موادمخدر فعالیت داشتند که در این مدت پلمب و به نفع دولت مصادره شدند. همچنین بیش از ۳ هزار نفر توزیع کننده و معتاد متجاهر نیز دستگیر شدند.

سردار امان الهی ادامه داد: در مدت مذکور کشفیات کالای قاچاق ۹۳ درصد افزایش یافت و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه ۳۰۸ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی از کاهش میزان فوت شدگان حوادث رانندگی در شش ماهه نخست سال خبر داد و گفت: این آمار ۵ درصد کاهش یافته است.

وقوع ۶ هزار و ۱۸۴ فقره تصادف

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۶ هزار و ۱۸۴ فقره تصادف در مدت مذکور در استان رخ داد و ۲۲۹ نفر قربانی نقض مقررات راهنمایی و رانندگی شدند.

وی گفت: همچنین ۹۸.۲ درصد پرونده های پلیس فتا در این مدت کشف شده است و  وقوع جرایم نیز نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته نیز ۸۶ درصد افزایش یافت.

سردار امان اللهی افزود:  در شش ماهه نخست سال جاری ۷ هزار و ۷۶۲ فقره پرونده در مراکز مشاوره و مددکاری معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه مورد رسیدگی قرار گرفت و ۸۷ درصد از آنها به مصالحه ختم شد.

افزایش ۱۸درصدی آمار قتل

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در خصوص آمار قتل در استان نیز گفت: وقوع قتل از ابتدای سال جاری ۱۸ درصد افزایش یافت و به ۴۵ مورد رسید. متاسفانه  بیشتر قتل های رخ داده «خانوادگی» هستند.

وی افزود: در حوزه جرایم اقتصادی نیز  در ۶ ماهه نخست سال جاری ۶۳ فقره پرونده تشکیل شد که ارزش آنها ۲۸۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

برقراری ۳۹۸ هزار تماس با ۱۱۰

امان الهی از ارسال ۱۳۰ هزار پیامک آموزشی در شش ماهه نخست سال جاری به شهروندان کرمانشاهی خبر داد و گفت:  ۳۹۸ هزار تماس نیز در شش ماهه نخست سال با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ برقرار شد و ۱۶۰ هزار کار عملیاتی و انتظامی صورت گرفت.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پایان گفت: شهروندان به واسطه قصور و انحراف معدودی از ماموران پلیس، عملکرد سازمان را مورد قضاوت قرار ندهند چرا که با تخلفات عوامل انتظامی به صورت ویژه برخورد می شود.