مطلع الفجر08:51 - 1396/07/06
خبر آمد خبری در راه است؛

نگاهی که پیروز میدان نبرد نرم شد/ محسن «قهرمان عاشورایی» این زمانه است

مطلع الفجر:شهادت جوان انقلابی با روحیه جهادی دهه هفتاد در مرزهای جغرافیای اسلام قهرمان واقعی و الگویی ملی و حقیقی ترسیم کرد که پس از گذشت چهار دهه از انقلاب، نقطه نگران کننده ای برای رسانه های مدعی حقوق بشر جهان شده است!

مطلع الفجر-ستاره بخشنده/ حدود دو ماه قبل تصویری منتشر شد که مشاهده کنندگان آن مسحور غرور یک نگاه شدند و غوغایی را در میان مردم و مسئولان ایرانی به خصوص در شبکه های اجتماعی به پا کرد که در کمتر رسانه ای است که خبر و سخنی از این عزت دیده نشود تا جایی که رسانه آمریکایی المانیتور از اتحاد ایرانیان در پی یک نگاه سخن گفت.

همه از شجاعت یک جوان ایرانی سخن گفتند ولی برخی لطفشان همین بود و چون یک خبر کوتاه روزانه و پربازدید از کنار آن گذر کردند و برخی مانند روزنامه قانون پا را فراتر گذاشته و طبق روال همیشگی روزنامه های زنجیره ای، چون یک اپوزسیون، نظام انقلاب اسلامی حامی مستضعفان جهان را مقصر اصلی شهادت این جوان برومند با غیرت انقلابی معرفی کردند.

بی بی سی فارسی هم به تحریف واقعیت پرداخت و عشق شهادت طلبی جوان دهه هفتادی را کتمان کرد، به راستی این نگاه چه طوفانی برپاکرده است که همه کانال ها و شبکه های ضد انقلاب را به واکنش وا می دارد؟ مگر این نگاه با اهدافشان چه کرده است؟

اگر به آرشیو روزنامه های زنجیره ای سری بزنیم و صفحات همین چند ماه و چند سال اخیر را ورق بزنیم، ماجرا بی غرض جالب می شود! همین یکی دو سال پیش، نشستن و مذاکره کردن با چند کشور، از وزیر خارجه امیرکبیری می ساخت که شایسته نشان رنگارنگ ملی می دانست و دستی اگر به اوباما می خورد تاریخی بود و قهرمان ملی می شد!

در عرصه فرهنگی هم این روزنامه ها و سایت ها را که ورق بزنیم و جستجو کنیم، تیترها و خبرهایی دیده می شود که نه تنها دغدغه فرهنگ ایرانی را ندارند بلکه همیشه نگاهشان به قدردانی از روشنفکران و فرهنگی نماهای غرب زده و سلبریتی های تازه به دوران رسیده است که می خواهند جای فرهنگ ایران اسلامی قالب شوند.

دغدغه این روزنامه ها و سایت ها در این مدت را می توان شاهد این ادعا آورد: داستانی که درباره ورود زنان به ورزشگاه ها و نهایت شهردار شدن چند نفر درفلان شهرهاست که باید پرسید آیا دغدغه و نیاز واقعی یک زن، خانواده او و جامعه اکنون این داستان ها است؟ یا به حاشیه خورده ایم و متن چیز دیگری بوده است!

رسانه هایی که سال ها در تغییر ذائقه مردم ایران سابقه دارند و در داستان سرایی از هر چیزی هرچند کوچک، سال ها می نویسند تا فراموش نشود، این سکوت مرگبارشان را تنها می توان نشانه ای دانست مبنی بر تسلیم شدن آنها در برابر رسانه ای قدرتمند که فقط در یک عکس خلاصه شده است.
آنها انتظار می کشند که فقط روزگار بگذرد و اوضاع عادی شود! و همان کاری بشود که نسل امروز از هشت سال دفاع مقدس جز چند یادواره چند ساعته درگوشه ای چیزی نداند.

درست در هنگامه ای که هالیوود زبان سیاست استعماری است، وزارت فرهنگ و ارشاد دولت اعتدال کدام هدف را نشانه رفته که در ماه های اخیر فیلم های سینمایی دفاع مقدسی چون جشن تولد و ماجرای نیمروز باید اینقدر مهجور و مظلوم بمانند که سالنی برای پخش نداشته باشند و گیشه به گشت ارشاد و نهنگ عنبرها برسد!

اما حقیقت ماجرا را در دست های بسته شهدای غواص کربلای چهار می توان یافت، شور عاشورایی این شهدا، هر دلی را لرزاند و انقلابی کرد و سند جنایت آمریکا در حق جوانان این مرز و بوم را آشکارا به نمایش گذاشت تا جایی که یورو نیوز هم تشییع باشکوه و اثرگذار آن را برای اروپاییان مخابره کرد.

جمهوری اسلامی شش سال است که به حکم انسانیت در مرزهای اسلامی از حق در برابر مظلوم با حضور مستشاری خود دفاع می کند و شهدای بسیاری را در این راه تقدیم کرده است تا ضمن تامین امنیت خود، امنیت منطقه را نیز در حد توانش تامین کند و در این میان هجوم رسانه های اسرائیلی صفت و ماهواره ای شبهه افکن، آنچه را که در میدان واقعی نبرد ناتوان در کسب آن هستند می خواهند با زدن پایه های اجتماعی مردمی ستون جبهه مقاومت، به دست بیاورند.

حال جوان دهه هفتادی از خطه شهیدپرور نجف آباد در استان اصفهان که دغدغه واقعی فرهنگ داشته و با اردوهای جهادی اش مزه انقلاب را به محرومان جامعه می چشانده است در جبهه انسانیت به دست پادوهای اسرائیلی می افتد و به شهادت می رسد. اما صحنه اسارت و آن آرامش وصف ناپذیر نگاهش، چنان رسانه ای می شود که سال ها برنامه ریزی و جنگ روانی رسانه های زنجیره ای و وابستگان آنها را برهم می زند و حق بودن این جبهه و انقلاب را به رخ جهانیان می کشد.

اهل هنر و رسانه، زبان تصویر را خوب درک می کنند و اکنون به این باور رسیده اند تصویر نگاه قدرتمند و نافذ این شهید جریان ساز جوانهای ایرانی می شود که در واقع جوان ایرانی الگو و قهرمان حقیقی و ملی خود را پس از هیاهوهای انتخاباتی پیدا می کند.

جوانی انقلابی با روحیه جهادی که شمر و یزیدیان زمان را شناخته است در مرزهای اسلام برای انسانیت به شهادت رسیده است، در حالی که امروزه انواع سرگرمی ها برای وی مهیا بود، زنده و تازه شدن چنین الگویی با گذشت چهار دهه از یک انقلابی که سال ها در عرصه جنگ نرم مورد هجمه و بمباران معاند قرار گرفته است، تبدیل به نقطه نگران کننده ای برای رسانه های مدعی حقوق بشر جهان می شود!

دلهره این رسانه ها و کانالها برای نزدیک شدن زمان تشیع این شهید با ایام محرم و اثرات دوچندان آن حس ترس از الگو شدن این شهید بزرگوار که روشن ترین نماد انقلاب و هدف والای آن است را می توان به وضوح مشاهده کرد.

در واقع فرهنگ عاشورایی که انقلابی اسلامی را در این مرز و بوم به ثمر نشاند و مرزهای فرهنگی اش جهان اسلام را در دست گرفته است اکنون رو به روی باطل جهانی ایستاده است.

نگاه شهید فریاد جهانی و برحق عدالت است و خبر شکست سخت رسانه های ضد انسانیت را در خود دارد.

«آن را که خبر شد، خبری باز نیامد»
این بی‌خبری داده خبر، که خبری هست

تو رفتی و گفتی که شرف، مرز ندارد
این سو در اگر بسته شد، آن سو که دری هست

سردار! سواران حرم، مثل تو رفتند
تا نام حسین است به سربند، سری هست