مطلع الفجر10:16 - 1396/06/30
شکار زیبای عکاس گیلانغربی/

عقاب طلایی گونه کمیاب در معرض انقراض در گیلانغرب دیده شد+ تصاویر

مطلع الفجر:تعداد عقاب های بزرگ ایران که عقاب طلایی یکی از انهاست به دلایل مختلف رو به کاهش است اما این بار رد پای این پرنده زیبا در گیلانغرب دیده شد .

 به گزارشمطلع الفجر،سرشماری  عقاب های طلایی کار مشکلی است، مطالعات کاملی هم در ایران برای آنها انجام نشده ؛ برای همین هم تعداد دقیق آنها مشخص نیست اما آن قدر نقش مهم و پر رنگی در زنجیره غذایی کوهستان ها بازی می کنند که در فهرست گونه های در @خطر_انقراض ایران قرار گرفته اند.
هر گونه کاهش در جمعیت پرنده ای مثل #عقاب_طلایی که در بالاترین رده جیره غذایی است، تاثیر مستقیم روی اکوسیستم منطقه ای مس گذارد.
این اهمیت دردنیا هم پر رنگ است، آن قدر که #عقاب_طلایی در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت قرار گرفته است؛ یعنی باید برنامه های پیوسته ای برای حفاظت از آنها و زیستگاهشان در نظر گرفته شود.
عقاب های بزرگ ایران ، به خصوص عقاب طلایی در خطر است؛ سلطان بلندی ها که همه در اوج بودنش را ستایش کرده اند ؛ پرنده ای که مرزهای زمینی برایش بی اهمیت است و آسمان تمام جهان برای او محل پرواز است.
 این عقاب در روزهای اخیر توسط عکاس گیلانغربی  اقای #سجاد_احدیت رصد شد و جای ان دارد که همه  ما با توجه به اینکه این پرنده زیبا و کم یاب در معرض انقراض است همواره با دیدی سرشار از فرهنگ صیانت از طبیعت به بستر زندگی و امنیت را برای ان فراهم کنیم .

شهرستان گیلانغرب با 175 هزار و 369 هکتار عرصه های طبیعی مرتعی و جنگلی زیستگاه گونه های نادری از بسیاری از جانوران وحشی از جمله گربه سانان است.

گونه های گیاهی و دارویی و غذایی نادری نظیر زالزالک، مورد، انجیر کوهی، درمنه، بادام وحشی و ون ونگی نیز در این زیستگاه وجود دارد.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار نفر جمعیت دارد