مطلع الفجر11:49 - 1396/06/22
در جلسه شورای اداری گیلانغرب مطرح شد؛

پیروزی دفاع مقدس در سایه روحیه جهادی ، وحدت و همدلی محقق شد/مراسم روز مقاومت مردم گیلانغرب در 4 مهر برگزار می شود+ تصاویر

مطلع الفجر: امام جمعه گیلان غرب از دوران دفاع مقدس به عنوان اوج افتخارات ملت یاد کرد و گفت :حقاً افتخارات دفاع مقدس در سایه روحیه جهادی ، وحدت و همدلی محقق شد.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، امام جمعه شهرستان گیلانغرب در  جلسه شورای اداری شهرستان گیلانغرب که با محوریت ؛ هفته دفاع مقدس ، بازگشایی مدارس و ایام ماه محرم تشکیل شد  با تاکید بر ضرورت تلاش هرچه بیشتر برای خدمت رسانی به مردم ،همراهی و همدلی عمومی و حضور و ایستادگی مردم را از عوامل مهم افتخارات کسب شده در دوران دفاع مقدس دانست.

 

حجت الاسلام خاص امیری  تصریح کرد : شهادت را نمی شود از مردم گرفت چرا که شهادت موجب ایجاد وحدت بیشتر بین ملت ماست.
 

وی در ادامه به فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس گفت: همه وظیفه داریم که در مقابل سرنوشت فرزندان خود احساس مسئولیت کنیم و بایستی در این راستا با تمام وجود به آموزش  و پرورش کمک کنیم.

  فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نیز در این جلسه از تدارک برنامه های متنوعی در راستای گرامی داشت هفته دفاع مقدس با رنگ و بوی  فرهنگ عاشورایی خبر داد .

 

 سرهنگ معصومعلی محمدی  برگزاری مراسم ویژه چهارمهر روز مقاومت مردم گیلانغرب در سال 59 را از شاخص ترین برنامه های هفته دفاع مقدس یاد کرد و تصریح نمود:غبار روبی و عطر افشانی مزارشهدا ، زنگ مقاومت ، برگزاری یادواره های شهداء،برپایی غرفه های شهداء، شب شعر و خاطره دفاع مقدس و دهها برنامه فرهنگی و ورزشی دیگر را از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس در این شهرستان  است.

سرپرست فرمانداری  گیلانغرب در ابتدای این جلسه طی سخنانی  به سابقه درخشان و تحسین بر انگیز مردم مقاوم گیلانغرب در دوران دفاع مقدس اشاره و  اظهارداشت: ثبت روز چهارم مهرماه بعنوان روز مقاومت مردم غیور گیلانغرب در تاریخ دفاع مقدس در دست پیگیری است و امیدواریم با ثبت این روز در تقویم انقلاب و کشور که سند مقاومت و ایثارگری مردمان سلحشور این دیار است یکی از مطالبات بحق مردم این دیار در تاریخ کشور ثبت وضبط گردد.

وی  با اشاره به این مطالبه مردمی تصریح کرد : مردم این خطه نقش بسزایی در مدیریت دفاع مقدس در این منطقه داشته اند و شایسته است  روز  مقاومت مردم گیلانغرب به پاس این رشادت مردم عزیز در تاریخ و تقویم ملی کشور ثبت گردد.

همتی ابراز داشت:بدون شک گرامیداشت دوران حماسه وایثار بعنوان نماد انسجام ، غرورملی ، سند افتخار و اوج مظلومیت ملت ایران در برابر تهاجم استکبار است دوران سراسر حماسه ای که عظمت وشکوه ملت ایران را در برابر زبونی وحقارت دشمنان نشان داد و لذا باید به بهترین شکل حفظ و گرامی داشته شود.

سرپرست فرمانداری گیلانغرب نقش رهبری های بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در فرماندهی دفاع مقدس بعنوان ولی فقیه ستودنی خواند و خاطر نشان کرد: همگرایی و اتحاد و انسجام ملی فارغ از هرنوع قومیت را که الهام پذیر از فرهنگ عاشورا و روحیه شهادت طلبانه ملت ایران بود عامل تعیین کننده نصرت الهی در پیروزیهای رزمندگان اسلام بشمار می رفت.