مطلع الفجر11:36 - 1396/06/21
عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن:

رساندن فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار به جهانیان رسالت خطیر امت اسلامی است

مطلع الفجر: عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن ضمن محکومیت جنایات علیه مسلمانان میانمار گفت: رساندن فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار به جهانیان را رسالت خطیر امت اسلامی و نهادهای مؤثر بین‌المللی است.

 

به گزارشمطلع الفجر، دکتر حجت الاسلام محمد اسماعیلی،عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن در گفت و گو با چشم نیوزبا ابراز تاسف از جنایات انجام شده در میانمار اظهار داشت: این روزها حکومت بودایی میانمار در حال پاکسازی قومیتی در این کشور است و حکومت این کشور بیش از ۱۰ ماه است که بر مسلمانان مظلوم این منطقه فشاری های غیرانسانی وارد می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن  با اشاره به اینکه امروز همه مسلمانان دنیا وظیفه دارند فریاد مظلومیت مسلمانان میانمار را به گوش جهانیان برسانند، گفت: دولتمردان میانمار برای مسلمانان حقوق شهروندی قائل نیستند و آنان را مجبور به مهاجرت می کنند.

وی با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان مظلوم میانمار سکوت کرده‌اند گفت: آمریکایی‌ها درصدد هستند پیشرفت‌های نظامی ایران در حوزه موشکی را به عنوان عامل نقص کننده توافق برجام معرفی کنند.

این استاد دانشگاه  در واکنش به کشتار مردم مظلوم یمن و سایر کشورهای اسلامی و همچنین مسلمانان بی پناه میانمار با بیان اینکه کشتارها صورت گرفته با همکاری استکبار و ایادی آنان در حال انجام است، گفت: امروز شاهد نسل کشی مسلمانان مظلوم میانمار هستیم و موضوع غم انگیزتر آن است که مدعیات دروغین حقوق بشر این جنایات را می‌بینند و سکوت مرگبار اختیار کرده‌اند.

حجت الاسلام اسماعیلی تأکید کرد: امروز سران کشورهای اسلامی وظیفه سنگینی نسبت به این جنایات دارند و باید به کمک این مسلمانان مظلوم بشتابند، اینجانب ضمن محکوم کردن این کشتار از مسؤولان محترم می‌خواهم نسبت به این موضوع پیگیری‌های لازم را داشته باشند.