مطلع الفجر14:53 - 1396/05/27
امام جمعه گیلانغرب ؛

در مقابل دشمن تعامل و تفاهم ملی ضرورتی انکار ناپذیر است/انتظار مردم انتخاب وزاری انقلابی ، متعهد و آشنای به درد محرومان است

مطلع الفجر: امام جمعه گیلانغرب گفت :در شرایط کنونی انچه به مصلحت کشور و انقلاب است؛تعامل و تفاهم ملی البته با نقد منصفانه و خیر خواهانه و بالا بردن تحمل یکدیگر و صرار و تاکید بر تبعیت از رهنمونهای دلسوزانه رهبر معظم انقلاب است.

به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، حجت الاسلام و المسلمین  خاص امیری  ؛ امام جمعه گیلانغرب در خطبه های امروز مصلی مسجد جامع گیلانغرب  با تاکید بر وحد و انسجام ملی در برابر توطه های دشمنان  اظهار داشت :خدا را  به خاطر ملتی هوشیار  با بصیرت و ولایتمدار  شاکر و سپاسگزاریم ، مسئولان  قدر دان باشند که در بزنگاههای حساس  از صحنه های ساسی  انتخابات تا راهپیمایی های پرشورشاکله  این امت با بصیرت  وارد میدان  شده اند و این ان چیزی است که دشمن از ان  واهمه  دارد .
*  دشمن از اتحاد و انسام ملی در کشور ما ترس دارد

 وی تصریح کرد :تمام تلاش  دشمن در برهه کنونی این است تا ملتها  را در بی خبری بگذارد  و مسئولان باید  از تمام ظرفیتها  داخلی از نیروهای مومن و انقلابی  در تمام پست ها استفاده کند  چون با جان و دل کار میکنند  و بیلان کاری انها بالا می رود  و کارها به بهترین شکل ممکن انجام می شود .

خطیب نماز جمعه گیلانغرب افزود:جمهوری اسلامی ایران  در برهه های مختلف  و با تکیه بر ملت و جوانان انقلابی و متعهد  ثابت کرده  که میتواند در برابر دشمنان بایستد و در طول سالهای بعد از انقلاب این مهم محقق شده که آمریکای جهان خوار به عنوان سردمدار استکبار  در مقابل ملت ایران  و رهبر معظم انقلاب ف هیچ غلطی نخواهد کرد .

حجت الاسلام خاص امیری تداوم کینه ورزی های امریکا در قبال ملت ایران را یاد اور و اذعان کرد : دشمن  دوباره  دست به تحریم زده ؛انهم  به قول  خودشان مادر تحریم ها که 16 نهاد اطلاعاتی امنیتی امریکا ملت ایران را تهدید برای امریکا میداند و مهمترین شاخص تهدید را درهمان موضوع  چهار گانه همیشگی –هسته ای –موشکهای بالستیک – تروریزم- حقوق بشر معرفی میکند .


*امریکا با بهانه های مختلف به دنبال جای پا در کشور عراق و سوریه است

وی گفت:امریکا  تهدیدهای دیگر را  ائتلاف و ارتباط ایران و روسیه ؛  در عراق حشد الشعبی را چالش  میداند در صددحذف آن و یا به وجود اوردن درگیری داخلی  و تبدیل  عراق  و حتی کشورهای اسلامی به چند کشور کوچک سالهاست به دنبال  ایران هراسی  منزوی  کردن  ایران اسلامی  ، تقویت اسراییل  و جدا کردن ایران و روسیه  ، از قدرت نظامی بخصوص  دریایی فوق العاده  احساس  ترس دارد  بطوری که  از کوچکترین پیشرفت ایران سراسیمگی  و ترس  را احساس میکند .

امام جمعه گیلان غرب  با تاکید بربی پایه و اساس بودن اتهامات واهی امریکا در قبال برجام اذعان کرد: امریکا در خصوص برجام مدعی  است که ایران به دنبال حفظ برجام  و همچنین به دنبال متهم سازی امریکا به نقض آن  است لذا علاوه برسعی در کنترل  فعالیتهای هسته ،در صدد است بهرمندی ایران را به حد اقل برساند با توجه به اینکه باور دارد  ایران به دنبال سلاح  اتمی نیست ولی باز به بهانه واحی اعلام میکند که موشکهای ایران قابلیت حمل کلاهک هسته ایست و در اساس باید گفت که امریکا با بهانه های مختلف به دنبال جای پا در کشور عراق و سوریه است .

*در مقابل امریکا  خبیث نباید دچار انفعال بود بلکه باید محکم و قاطع ایستاد 

وی  در این خصوص ابراز داشت : اما سوال این است که ما باید در این شرایط چکار کنیم ؟ جواب اینکه باید مراقب  تمام تحرکات و کارهای دشمن بود  و البته جا دارد تشکر کنیم از طرح اقدام متقابل   مجلس  که به تصویب رسید  و اما باید گفت که در گام نخست  لازم و ضروری بود  اما از جامعیت کافی  و قاطعیت  همراه نبود .

حجت الاسلام امیری بر موضوع مقتدرانه و با ثبات در قبال دشمنان تاکید کرد و گفت:در مقابل دشمی چون امریکا  خبیث  و مستکبر نباید دچار انفعال بود بلکه باید محکم و قاطع ایستاد  ؛ کاری که شهدا ما کردند کاری که شهید مظلوم و مقتدر محسن حججی کردند و البته دولت  و مجلس  مجموعه بسته های متنوع دیگری نیز در حوزه های دیگر برای مقابله با طرح  امریکا تدوین و اجرایی کنند.

*انتظار مردم انتخاب وزرای انقلابی،متعهدوآشنای به درد محرومان است

 وی گفت : ملت انقلابی و با بصیرت ایران اسلامی از نمایندگان خود انتظار دارد گامهای بعدی مقابله با امریکا  انقلابی تر  و دندان شکن تر باشد  و در در حوزه انتخاب وزرا انتظار  امت اسلامی با توجه به هفته دولت  و شهادت شهیدان رجایی و با هنر علاوه به فال نیک گرفتن  در انتخاب وزرا شایسته سالاری – ساده زیستی  و خدمت رسانی مردمی  و ولایی بودن  و عملگرایی به جای گفتار درمانی  و توجه به دردهای جامعه  را مد نظر   قرار دهند چرا که  این دو شهید بزرگوار نشان دادند در عالیترین  مقام رسمی دولت هم میتوان به فکر  محرومان و پابرهنگان بود .

امام جمعه گیلان غرب تصریح کرد : در شرایط کنونی انچه به  مصلحت کشور و انقلاب است ؛ تعامل  و تفاهم ملی  البته  با نقد منصفانه  و خیر خواهانه و بالا بردن تحمل یکدیگر  و اصرار و تاکید بر تبعیت از رهنمونهای دلسوزانه  رهبر معظم انقلاب  و قرار گرفتن دولتمردان بر ریل برنامه ها و قوانین  مصوب  و تلاش برای تامین نیازها و انتظارات  مردم و عمل به وعده های داده شده  است.