مطلع الفجر11:23 - 1396/05/23
گزارش،

تعالی شاخص بهداشت با اجرای طرح پایش سلامت عشایر /طرح پایش سلامت عشایر گیلان غرب اجرا شد+ تصاویر

مطلع الفجر:طرح پایش سلامت عشایر به منظور پیشگیری از مشکلات درمانی و تبیین خدمات سلامت در بین عشایر شهرستان گیلانغرب اجرا شد .

  به گزارشخبرنگار مطلع الفجر، طرح پایش سلامت عشایر به عنوان زمینه ساز کاهش و پیشگیری از مشکلات درمانی و قرار گرفتن عشایر زیر چتر خدمات  سلامت طرح پایش سلامت عشایر ب در بین عشایر شهرستان گیلانغرب اجرا شد .

عشایر سهم قابل توجهی را در شاکله جمعیتی هر منطقه و شهر دارند و بی شک توجه به بعد سلامت و اتخاذ تصمیمات جدی به منظور پیشگیری از صدمات سلامت و خسارتهای بهداشتی در بین انها امری ناگزیر و بله ضروری است .

 در این راستا و به منظور ارایه خدمات  شایسته در حوزه سلامت مدیر امور عشایری گیلان غرب  در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجراز اجرای طرح بهورزان سیار برای پایش بهداشت عشایر در شهرستان گیلان غرب خبر داد.

 وحید الهی  ،از اجرای طرح پایش بهداشت عشای شهرستان گیلان غرب خبر داد و اظهار کرد :نظر به  آمار جمعیت عشایر کوچ‌رو شهرستان، طرح پایش بهداشت عشایر با همکاری امور عشایری و بهورزان سیار انجام شد .

وی تصریح کرد : در اجرای این طرح  پزشک عمومی ، ماما و کارشناسان  بهداشت محیطحضور داشتند که خدمات ویزیت و توزیع دارو،تست فشار خون و قند  در بین عشایر انجام شد .

مدیر امور عشایری گیلان غرب با اعلام این خبر که قرار است این طرح به صورت پیوسته  و مستمر در بین قشر عشایر تداوم داشته باشد افزود: طرح پایش سلامت عشایر زمینه ساز کاهش و پیشگیری از مشکلات درمانی و قرار گرفتن عشایر زیر چتر خدمات  سلامت  است و تداوم  و استمرار ان بی شک ثمر بخش و رضایت افرین است.

 الهی اجرای این طرح را در سایه همکاری دو نهاد بهداشت و امور عشایری  عنوان کرد و گفت : از انجا که عزیزان این مجموعه تلاش و مساعدت دلسوزانه ای را به عمل آورده اند جا دارد از تلاش پزشکان همراه ، رییس مرکز بهداشت گیلانغرب و مسئولان بهداشت گواور صمیمانه تشکر کنم .

جمعیت عشایری شهرستان گیلان غرب  8 هزار و 220  نفر است  که با دار بودن 190هزار راس دام سالانه بیش از 4 هزار تن فراورده های لبنی شامل گوشت ، شیرو الیاف دامی تولید می کنند.