مطلع الفجر13:26 - 1396/05/21
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه خبر داد؛

تشکیل پرونده قضایی برای بررسی علت آتش سوزی‌های گیلانغرب/ اتخاذ تمهیدات فوری برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه ضروریست

مطلع الفجر:دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به آتش سوزی اخیر کوههای گیلانغرب گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و سرایت آتش به سایر مناطق، احتمال عمدی بودن حریق دور از ذهن نیست.

به گزارش مطلع الفجر ،صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه درگفت‌وگو ییبا اشاره به آتش سوزی‌های اخیر در این استان گفت: در هفته گذشته در حوزه قضایی گیلانغرب در داخل پادگان آموزشی شهید ثابت‌خواه یک فقره آتش سوزی ایجاد می‌شود که با تلاش‌های نیرو‌های مردمی و محیط زیست و پرسنل پادگان در ساعت ۱۰ شب آتش مهار می‌شود.

وی گفت: مجدداً صبح روز بعد ساعت ۹:۳۰ در منطقه انارک شعله‌های آتش مشاهده می‌شد که با حضور محیطبان و نیرو‌های مردمی درساعت ۱۲ ظهر آتش مهار شده و خاموش می‌شود.

این مقام قضایی بیان کرد: در همین حین یک مورد آتش سوزی دیگر در چهار کیلومتری پادگان آموزشی شهید ثابت‌خواه شروع شده که تا ساعت ۱۲ شب با تلاش نیرو‌های مذکور آتش مهار می‌گردد، ولی به علت وزش شدید باد، تراکم انبوه جنگلی و شیب بسیار تند منطقه نیم ساعت بعد آتش به صورت بسیار گسترده مجدداً روشن شده و علی رغم تلاش‌های پرسنل محیط زیست شهرستان و استان و مردم بومی منطقه تا ساعت ۹ صبح ادامه پیدا می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: نهایتاً با اعزام بالگرد از شهرستان کرمانشاه پس از سه ساعت در ساعت ۱۲ ظهر آتش مهار و کاملا خاموش می‌شود.

صادقی ادامه داد: طبق نظرکارشناس اداره منابع طبیعی شهرستان گیلانغرب در فقره سوم حدد ۱۲۰ هکتار از مراتع و پوشش‌های جنگلی دچار حریق شده است و با عنایت به موقعیت جغرافیایی و سرایت آتش به سایر مناطق، احتمال عمدی بودن حریق دوراز ذهن نیست به همین دلیل با تشکیل پرونده قضایی تحقیقات پیرامون موضوع در جریان است.

وی گفت: باعنایت به گزارش‌های واصله از اداره منابع طبیعی از آغاز سال جاری تاکنون فقط در حوزه شهرستان گیلانغرب ۱۹ مورد حریق مراتع و جنگل واقع شده که مجموعا حدود ۱۶۵ هکتار از منابع طبیعی (مراتع، جنگل) دچار حریق شده و کاملا از بین رفته است.

این مقام قضایی در پایان گفت: اتخاذ تمهیدات فوری برای جلوگیری از تکرار وقایع مشابه از طریق اطفاء و اختصاص نیرو وامکانات مورد لزوم و ایجاد پایگاه هوایی درحد فاصل شهرستان‌های غربی استان در محل ضرورتی انکار ناپذیر است.