مطلع الفجر12:25 - 1396/05/12
سرپرست فرمانداری گیلانغرب؛

آتس سوزی در سرکش گیلانغرب مهار شد/آمادگی اعضای ستاد بحران برای تثبیت وضعیت اتش سوزی+تصاویر

مطلع الفجر: سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت :آتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان گیلانغرب که از دیروز شروع شده بود با همن ستاد بحران و مردم طبیعت دوست مهار شد.

 فرهاد همتی در گفتگو باخبرنگار مطلع الفجر اظهار داشت : آتش سوزی وسیعی که از دیروز جنگلها و مراتع شهرستان گیلانغرب را در ارتفاعات بان میدان ،سرکش و مشرف برگیلان غرب فراگرفته بود ،با مشارکت دهها نفر نیروی مردمی، اداری  و با  بهره گیری از یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر، مهارشد.

وی با ابراز اینکه  وزش شدید باد و صعب العبور بودن منطقه  مهار اتش را با مشکل مواجه کرده بود از  مدیریت بحران و هلال احمر استان به واسطه  در اختیار قرار دادن یک فروند بالگردکه طی 10 پرواز امروز  نقش مهمی در کنار تلاشهای مردم  عزیز و طبیعت دوست منطقه در مهار اتش داشت  تقدیر کرد .

همتی یاد آور شد: علی رغم تلاشهای بی وقفه و دلسوزانه مجموعه بسیج  ناحیه گیلانغرب ، پادگاه شهید ثابتخواه، مردم طبیعت دوست منطقه و اعضای دهیاریها و شوراها و ستاد بحران  که جای تشکر و قدردانی دارد، خوشبختانه  اتش سوزی در منطقه بان میدان و سرکش  از توابع گیلان غرب  لظاتی  پیش مهار شد اما با این وجود  نیروهایی از اعضای ستاد بحران برای تثبیت موقعیت همچنان در حال آمادگی هستند.

 

 وی در خصوص  آمار نهایی  بستر طبیعی خسارت دید طی این آتش سوزی گفت : در تخمین اولیه بالغ بر 150 هکتار از  بافت طبیعی منطقه که غالبا مرتع است خسارت دیده  اما بر آورد رسمی و کارشناسی متعاقبا اعلام می شود.

 طی سال جاری و با اغاز فصل گرما، 19  آتش سوزی  درشهرستان گیلانغرب است که  طی ان مساحت قابل توجهی از باغات ، مزارع و مراتع  در عرصه های منابع طبیعی گیلانغرب دچار خسارت شده است .
 در سال گذشته نزدیک به  30 فقره  اتش سوزی بزرگ و کوچک در شهرستان گیلان غرب رخ داد که  طی انها بیش از 600 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30 میلیارد ریال را به دنبال داشت.

شهرستان گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه با بیش از 60 هزار نفر جمعیت ، واقع است.