مطلع الفجر12:49 - 1396/05/07

همایش منطقه ای جامعه ایمن به میزبانی شهرستان سنقروکلیایی برگزار شد

مطلع الفجر: همایش منطقه ای جامعه ایمن با حضور مسئولین و کارشناسان دستگهاه های ذیربط شهرستانهای هرسین، صحنه، سنقرو کلیایی و کنگاور در فرمانداری سنقرو کلیایی برگزار شد.

به گزارشمطلع الفجر، به نقل از سهیل سنقر، همایش منطقه ای جامعه ایمن با حضور مسئولین و کارشناسان دستگهاه های ذیربط شهرستانهای هرسین، صحنه، سنقرو کلیایی و کنگاور در فرمانداری سنقرو کلیایی برگزار شد.

معاون فرماندار سنقرو کلیایی در همایش منطقه ای جامعه ایمن در سنقرو کلیایی از اجرای طرح جامع ایمن در این شهرستان و نقش موثر آن در کاهش آمار تصادفات و کاهش مرگ و میر ناشی از آن خبر داد و گفت: قبل از اجرای این طرح آمار فوتی های ناشی از تصادفات در سال 1383به تعداد 15 نفر بود که این آمار در سال 1394به 6 نفر و در سال گذشته به 4 نفررسیده است.

افشین رحیمی مسیر سنقر به بیسون را دارای نقاط پرحادثه خطر ناک که بیشترین آسیب را به مردم سنقرو کلیایی در اثر تصادفات وارد می کند دانست و گفت: پیگیریهای موثری توسط فرماندار ونماینده سنقرو کلیایی در مجلس برای جذب اعتبارات برای دو بانده شدن این مسیر صورت گرفته است.

وی بیان داشت با توجه به هزینه بر بودن و صرف زمان زیاد برای اجرای طرح دو بانده شدن مسیر سنقر به بیستون ادارات راهداری شهرستانهای سنقر، صحنه و هرسین در یک برنامه کوتاه مدت یک تا دو ساله نسبت به اصلاح نقاط پرحادثه و خط کشی و تابلو گذاری مسیر اقدام کنند.

معاون فرماندار سنقرو کلیایی گفت:دستگاههای  ذیربط بایستی آمار تصادفات در 10 سال گذشته را به تفکیک جرحی و فوتی مشخص نموده و در راستای اهمیت تخصیص اعتباربرای دوبانده شدن مسیر سنقر به بیستون پیگیری کنند.

کارشناس جامعه ایمن معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هم گفت: بر اساس تحقیقات، 95 درصد حوادث قابل پیشگیری هستند و وظیفه جامعه ایمن بررسی و مشخص کردن راهکارهای پیشگیری از حوادث و سوانح می باشد.

رضا بیات افراد جامعه را به عنوان سرمایه های مملکت دانست که با صرف هزینه های زیادی به مرحله ای رسیده اند که باید به جامعه خدمت کنند، اما در اثر غفلت و بی توجهی در یک حادثه رانندگی جان خود را از دست می دهند.

وی گفت: اصلاح راههای ارتباطی مطالبات بحق مردم است که این موضوع بایستی توسط نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مورد پیگیری قرارگیرد.