مطلع الفجر09:44 - 1396/05/01
یادداشت؛

خانواده ایرانی روی گسل طلاق قرار گرفت/هر 3 دقیقه یک طلاق

مطلع الفجر:با افزایش بدحجابی در جامعه علاوه بر اینکه آمار طلاق زیاد شده بلکه ازدواج‌های بدون شناخت و سطحی نیز که بیشتر آن‌ها از روی عشوه‌گری و هوس بوده به طلاق منجر می‌شود...

 مطلع الفجر-مهدی زکی پور/عفت و پاک‌دامنی با آفرینش زن همراه بوده و زن از ابتدای خلقت عفت گرا و پاک‌دامن بوده است، پاک‌دامنی و نجابت در هویت زن جایگاه ویژه‌ای دارد که خود زنان هم خواهان آن هستند.
 
اسلام زن را با پوشش همانند مروارید در صدف تشبیه نموده است که این خود والاترین ارزش‌ها برای یک زن مسلمان است که متأسفانه برخی زنان و دختران نه با انگیزه مخالفت با دین، بلکه با نوعی بی‌توجهی و سهل‌انگاری اقدام به برداشتن حجاب خود می‌کنند که با کمی دقت و تامل در این ناهنجاری‌ها در می‌یابیم که اخیراً عواملی سبب افزایش فوق‌العاده بدحجابی در سطح جامعه شده است و اگر آگاهی کافی نسبت به این معضل اجتماعی و پیامدهای ناشی از آن نداشته باشیم بدون شک در آینده‌ای نزدیک با مشکلات فراوان‌تری روبرو خواهیم شد.
 
اگر بخواهیم به یکی از عمده‌ترین پیامدها و آسیب‌های اجتماعی بدحجابی در جامعه اشاره کنیم می‌بایست به کاهش ازدواج در جوامع امروزی بپردازیم که وقتی بدحجابی در جامعه رشد و نمو پیدا می‌کند طبیعتاً روابط نامشروع نیز زیاد می‌شود و زمانی که مردان بخش زیادی از نیاز جنسی خود را از غیر روابط مشروع و ازدواج به‌آسانی تأمین می‌کنند میل و رغبت آن‌ها نسبت به ازدواج از بین می‌رود، چرا که تشکیل خانواده و پذیرش مسئولیت نوعی گرفتاری و محدودیت برای آن‌ها به وجود می‌آورد. لذا یکی از فلسفه‌های حجاب این است که جذابیت زن‌ها برای مردان حفظ شود زیرا در غیر این صورت مردان هرگز حاضر به ازدواج نخواهند شد.
 
یکی دیگر از پیامدهای مخرب بی‌حجابی افزایش بی‌رویه آمار طلاق در جامعه است که کانون گرم خانواده‌ها را همواره تهدید و متلاشی می‌سازد، وقتی مردان در طول روز با انواع و اقسام خانم با آرایش‌ها، مدل‌ها، لباس‌ها و چهره‌ها در محل کار، خیابان، دانشگاه و حتی در وسایل نقلیه روبرو می‌گردند، انگیزه آن‌ها نسبت به همسرانشان کاهش می‌یابد.
 
بررسی‌ها نشان می‌دهد که با افزایش بدحجابی در جامعه علاوه بر اینکه آمار طلاق زیاد شده است بلکه ازدواج‌های بدون شناخت و سطحی نیز که بیشتر آن‌ها از روی عشوه‌گری و هوس بوده به طلاق منجر می‌شود و شاهد طلاق‌های بیشتری نسبت به گذشته خواهیم بود.
 
 از دیگر ناهنجاری‌های بدحجابی افزایش روابط نامشروع است، وقتی با بدحجابی، جاذبه‌های جنسی زیاد شد دیگر جوانان به چشم‌چرانی یا نگاه اکتفا نمی‌کنند و تا مرحله‌ای پیش می‌روند که از ضوابط و قوانین اسلامی دست می‌کشند و به روابط نامشروع گرفتار می‌گردانند که امروزه با رسانه‌هایی از قبیل ماهواره، اینترنت و گوشی‌های همراه این معضل روز به روز در حال رشد است؛ که متأسفانه همین روابط نامشروع ارمغانی جز بیماری ایدز، فرزندان نامشروع و خصوصاً سقط‌جنین نمی‌تواند به همراه داشته باشد.
افزایش آمار جنایت و خشونت علیه زنان می‌تواند یکی دیگر از پیامدهای ناگوار بدحجابی در جامعه باشد، چرا که زمانی بدحجابی در جامعه افزایش یابد آمار خشونت و جنایت علیه زنان بالا می‌رود.
 
چنان‌که شاهد هستیم بعضی اخبار مبنی بر آزار جنسی و مساله خشونت علیه زنان روز به روز بیشتر به گوش می‌رسد. وقتی آزار جنسی زنی از طریق اخبار در جامعه منتشر می‌شود همه انگشت سهل‌انگاری را به‌سوی دولت و نیروی انتظامی اشاره می‌روند اما هرگز به این فکر نمی‌کنند که بدحجابی برخی از زنان عامل ناامنی جامعه برایشان شده است.
 بدون شک بسیاری از قتل‌ها، تجاوزها، مزاحمت‌های خیابانی و آدم‌ربائی‌ها از پیامدهای منفی بدحجابی در جامعه بشمار می‌رود.
می‌توان عامل بدحجابی و لاابالی برخی زنان را الگوبرداری از فیلم‌های مستهجن ماهواره‌ای دانست که در این فیلم‌ها یک زن شوهردار به‌راحتی به همسر خود خیانت کرده و به دنبال هوس‌های جنسی خود، تمام اعتقادات مذهبی و از همه مهم‌تر تعهدات خود به همسر و خانواده را زیر پا گذاشته و باعث فروپاشی زندگی خود و یک خانواده می‌شود، آیا این زنان، آینده خود و فرزندانشان را در نظر نمی‌گیرند؟ عقوبت فرزندان طلاق‌های خیانتی چه خواهد شد؟ آیا صدمات واردشده بر روح لطیف فرزندان جبران‌پذیر خواهد بود؟
آیا یک هوس زودگذر ارزش آن را دارد که یک خانواده را از مسیر خوشبختی خارج کنند و آن را وارد مسیر تلخ سرگردانی و بدبختی نمایند؟ شاید بهتر باشد قبل از هر عمل اشتباهی، عاقبت آن عمل را در نظر بگیرند تا یک عمر پشیمانی سایه‌گستر زندگی‌شان نشود.