مطلع الفجر10:37 - 1395/11/03
یادداشت/

غربت و مظلومیت جبهه فرهنگی انقلاب؛ از الهام چرخنده تا سالار عقیلی

مطلع الفجر:وضع فرهنگی کشور ما خوب نیست، مسئولان در حال موج سواری هستند، خالی از ایده و طرحی که هم راستای اهداف انقلاب باشد

مطلع الفجر/وضع فرهنگ جامعه حالش خوب نیست، هر روز خبری جدید در این عرصه به گوش می رسد؛ حدود به راحتی زیر پا گذاشته می شوند و سنگرها توسط هنجارشکنان یکی یکی فتح می‌شوند. گاه مسئولان می شوند پیاده نظام فرهنگی دشمن؛ یک روز عطاالله مهاجرانی در عرصه مطبوعات با مجوزهای رنگارنگ روزنامه‌های زنجیره‌ای خودنمایی می کنند و روز دیگر علی جنتی در عرصه خوانندگی زنان.

وقتی سال گذشته علی جنتی اقدام به رونمایی آلبومی از خوانندگی زنان نمود در واقع به رسمیت بخشیدن به این موضوع در جامعه ما کمک کرد، جنتی در دفاع از اقدام خود مدعی شد که کاری که او از آن رونمایی کرده تک خوانی زنان نبوده بلکه جمع خوانی زنان بوده که از نظر شرعی مشکل ندارد.

اما کیست که نداند کار علی جنتی قدم اول برای رسمیت بخشیدن به این پدیده و هنجارشکنی در جامعه ما بود. متاسفانه دیر زمانی است که مسئولان فرهنگی در برابر مسائل فرهنگی منفعلانه برخورد می کنند. گویی که خالی از هرگونه ایده و ابتکار مثبت در جهت هدایت فرهنگی جامعه هستند.

کار مسئولان فرهنگی شده است همراه شدن با موج های ایجاد شده توسط ابزارهای فرهنگی که فرمان هدایتش خارج از مرزهای ایران است و نه تنها حسن نیتی در برابر جامعه ما با تمام آرمان ها و اهدافش ندارند بلکه بر اساس آنچه که صراحتا اعلام کرده‌اند هدفشان انحراف جامعه ایرانی به سمت غربی شدن و هضم شدن در جامعه جهانی است.

و امروز به مدد شبکه های رنگارنگ اجتماعی و مجازی اعم از تلگرام، اینستاگرام و… تبلیغات زیر زمینی کلاس های خوانندگی زنان به روی زمین آمده با اسم، رسم، نام و نشان. بدون هیچ ممنوعیتی تبلیغ می‌کنند و بدون هیچ واهمه‌ای آدرس محل کارشان را می‌دهند، تست می‌گیرند و بهترین ها را انتخاب می‌کنند. البته وقتی پای زن جوان، نوجوان و حتی دختر بچه ها در میان است بعید نیست که یکی از معیارهای بهتر بودن زیبایی باشد.

امروز سحر محمدی یکی از افرادی است که آزادانه در حال خوانندگی و انتشار آلبوم است، آموزشگاه خوانندگی زنان دارد و تصاویری که از او و همکارانش منتشر شده در وضعیت زننده ای منتشر شده است.

قطعا هدف از این نوشتار به رسمیت شاختن برخوردهای تند و خشن در این حیطه نیست. اما حرف این است که دولت و نهادهای فرهنگی اعم وزارت ارشاد و… در این زمینه هیچ کاری نمی کنند، تا جایی که حتی شاید از این فعالیت مخرب فرهنگی حمایت هم بکنند.

حال سوال اینجاست وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی چه مسئولیتی در قبال فرهنگ جامعه اسلامی دارد و جای سوال این است که این وزارتخانه چه اقداماتی در این زمینه داشته و چه تهمیداتی اندیشیده است که نسل جدیدی از خوانندگان ضد انقلاب خارج نشین نظیر گوگوش این بار در دل جمهوری اسلامی تربیت نشوند؟

امروز جبهه ضد انقلاب با تمام قوا در صحنه فرهنگی حضور دارند؛ یک روز بازیگر زنی به نام الهام چرخنده را تنها به خاطر اینکه حجاب را بر می گزیند و خود را سربازی از خیل سربازان جبهه انقلاب قرار می دهد مورد هجوم فیزیکی و رسانه ای قرار می دهند و روز دیگر خواننده انقلابی یعنی سالار عقیلی را به خاطر اینکه در وصف حماسه 9 دی نغمه سرایی می کند مورد تمسخر و تحقیر قرار می دهند و سعی دارند تا کنسرت های وی را تحریم کنند.

به هر روی؛ وضع فرهنگی کشور ما خوب نیست، مسئولان در حال موج سواری هستند، خالی از ایده و طرحی که هم راستای اهداف انقلاب باشد اما معمولا رویش هایی که در شرایط سخت و در حالت غربت اتفاق می افتند ماناتر و تاثیرگذارتر هستند، فقط کافی است غربت انقلاب و غربت سربازان فرهنگی جبهه انقلاب را فهمید و درک کرد.

وقتی شناخت حاصل شد راه های برون رفت از بن بست ها نیز یکی پس از دیگری نمایان خواهد شد.