مطلع الفجر10:26 - 1395/09/28
مدیر جهاد کشاورزی گیلان غرب ؛

بیش از 26 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گیلانغرب به کشت گندم اختصاص یافت

مطلع الفجر:مدیرجهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: 26 هزار و 600 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافت.

 به گزارشمطلع الفجر،سعید حیدر پور  در گفت و گو با ایرنا افزود: از این مقدار، 20 هزار هکتار زمین در نقاط سردسیر شهرستان و بقیه در مناطق گرمسیری واقع شده است که نسبت به کشت گندم اقدام می شود.
وی اظهارکرد: هم اکنون 16 هزار و 600 هکتار از مجموع زمین های زیرکشت گندم در گیلانغرب به صورت دیم و 10 هزار هکتار آن نیز به صورت آبی است که پنج رقم گندم با توجه به ظرفیت هر منطقه کشت شده است.
این مسئول  پیش بینی کرد: از مجموع سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی جاری در مجموع 45 هزار تن گندم برداشت و روانه بازار مصرف شود.
مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب، میزان سطح زیرکشت گندم در سال گذشته در این شهرستان را 24 هزار هکتار ذکر کرد و از افزایش سطح زیرکشت این محصول در سال زراعی امسال خبر داد.
حیدرپور بیان کرد: اقدام های لازم در خصوص تامین نهاده های کشاورزی، انواع کودهای شیمیایی از جمله اوره، فسفات آمونیوم و پتاس صورت گرفته و تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول گندم با به کارگیری 20 تن از کارشناسان و مروجان نظارت صورت می گیرد.

وی اضافه کرد: با تمهیدات اتخاذ شده، کارگاه های آموزشی لازم در خصوص مراحل سه گانه برای کشاورزان برگزار شده است.
او گفت که بقیه زمین های کشاورزی گیلانغرب به مقدار 13 هزار و 400 هکتار، به کشت جو، نخود و برخی محصولات دیگر اختصاص دارد.
شهرستان گیلانغرب 41 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد که اکنون 10 هزار هکتار آن آبی است و سالیانه 90 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه واقع شده است.