مطلع الفجر11:00 - 1395/08/23
تحولات منطقه؛

پیشروی چشمگیر رزمندگان مقاومت یمن در عربستان سعودی/ به هلاکت رسیدن فرمانده ارشد عربستان +تصاویر

مطلع الفجر:نیروهای مقاومت یمنی مستقر در جنوب عربستان سعودی طی عملیاتی ویژه با حمله به مواضع نیروهای رژیم سعودی موفق شدند چندین منطقه را به تسلط خود دربیارند.

به گزارش مطلع الفجر،بر اساس رصد میدانی اخبار و تحولات جاری ظرف روزهای اخیر ، نیروهای مقاومت یمنی با کمک نیروهای ارتش مستقر در جنوب عربستان در ادامه عملیات خود در عمق خاک این کشور موفق شدند با حمله علیه مواضع نظامیان رژیم سعودی چندین منطقه از جمله روستاهای «القرن، الدفینیه، البحطیط، الکرس، قائم زبید» در استان «جیزان» را به کنترل خود دربیاورند.

در این عملیات نیروهای یمنی موفق شدند ده ها تن از نظامیان رژیم سعودی از جمله «القریشی القحطان» از فرماندهان ارشد این رژیم به هلاکت رسیدند و تعدادی از خودروهای نظامی آن ها نیز منهدم گردید. نیروهای مقاومت با تسلط بر این مناطق موفق شدند مقادیر زیادی سلاح را به غنیمت بگیرند.

از سوی دیگر نیروهای یمنی مستقر در استان «تعز» یمن موفق شدند طی عملیاتی تعدادی از نظامیان رژیم سعودی را در روستای «الصلو» به هلاکت برسانند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی گردان پدافند هوایی در الحدیده را چهار بار بمباران کردند. این جنگنده‌ها همچنین دوبار منطقه الجاح در بخش بیت الفقی، و دو بار منطقه العرج در بخش الصلیف را بمباران کردند.

رژیم سعودی مزارع شهروندان یمنی در منطقه النعاشوه در بخش حیدان استان صعده در شمال یمن این کشور را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

جنگنده‌های سعودی با بمب‌های خوشه‌ای منطقه الرصیفات در بخش کتاف صعده را هدف قرار دادند.

از شنبه یکم آبان ماه جاری، در پی پایان یافتن آتش‌بس هفتاد و دو ساعته، عربستان سعودی حملات خود به مناطق مختلف یمن را تشدید کرده است و طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته دست‌کم 100 شهروند یمنی در پی این حملات به شهادت رسیده و دهها تن نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت یمن در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که شمار قربانیان تجاوز عربستان به این کشور به بیش از 27هزار شهید و زخمی رسیده است.

ادامه حملات عربستان به مناطق مسکونی یمن در حالی است که به‌دلیل سنگ‌اندازی این کشور، تمام طرح‌های حل بحران یمن با شکست مواجه شده است.