سرویس: تازه های خبرکد خبر: 111617|13:11 - 1402/04/02
نسخه چاپی

یادداشت؛

وظیفه مشترک مردم و مسئولان درجلوگیری از سرقت احشام

وظیفه مشترک مردم و مسئولان  درجلوگیری از سرقت احشام
مطلع الفجر:بمنظورامنیت پایدار در روستاها و شهرها باید مردم به عنوان محور اصلی با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند.

مطلع الفجر/شهروندان ساکن شهر و روستا در ایجاد امنیت روستاها و شهرها نقش اصلی را ایفا می کنند و این امنیت پایدار حاصل مشارکت مردم با نیروی انتظامی خواهد بود.
 به واقع میتوان گفت که کنترل کردن راه های ورود و خروج روستاها با نصب دوربین های مداربسته و همچنین ایجاد روشنایی مناسب می تواند نقش قابل توجهی در کاهش میزان سرقت در زمینه احشام داشته باشد و مسئولان باید نسبت به این مورد مبادرت داشته باشند.
 از سویی پر واضح است که همکاری صاحبان دامداری ها و کارگاه ها به منظور برقرار کردن شیفت شب برای نگهبانی، می تواند نقش موثری در امنیت روستاها داشته باشد زیرا تکرار سرقت احشام، تمایل روستاییان برای نگهداری دام سبک را کاهش می دهد.
 موضوع دیگر بحث ارتباط تنگاتنگ مردم با پلیس و  تحقق موضوع پلیس محلی است که مردم با آگاهی و همراهی با نیروی انتظامی به عنوان پلیس محلی می توانند نقش موثری در کاهش سرقت از روستا داشته باشند،یکی از راهکارهای مهم در برخورد به موقع با افراد مشکوک در روستا خصوصا در شب، اطلاع رسانی سریع به نیروی انتظامی است و سعی شود از برخورد با سارقان خودداری کنند.
موضوع قابل تذکر و یاد آوری دیگر  در حوزه امنیت و حفاظت   اسن مهم است که دامداران و صاحبان کارگاه ها باید از استخدام افراد ناشناس جلوگیری کرده و اجازه ندهند که افراد ناشناس در حریم کارشان ورود پیدا کنند زیرا یکی از عوامل افزایش سرقت، افراد نامطمئنی هستند که دست همکاری به افراد می دهند.
سخن اخر اینکه یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد امنیت و آرامش است و این امنیت جز از راه همکاری و تعامل با یکدیگر به دست نمی آید   ، اگرچه در سالهای اخیر  در گیلانغرب شاهد تلاش های خستگی ناپذیر مجموعه انتظامی شهرستان در راستای تحقق امنیت پایدار در شهرستان بوده ایم اما در هر حال همراهی مردم بسیار موثر تر خواهد بود .