سرویس: تازه های خبرکد خبر: 111307|09:16 - 1402/04/19
نسخه چاپی

یادداشت؛

تزریق ناامیدی در جامعه ایران هدف جدید دشمنان/ «فاصله از آرمان‌ها» فاصله از پیشرفت را به دنبال دارد

تزریق ناامیدی در جامعه ایران هدف جدید دشمنان/ «فاصله از آرمان‌ها» فاصله از پیشرفت را به دنبال دارد
مطلع الفجر:دشمن از سال‌ها پیش با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای، سرمایه‌گذاری عظیمی برای ناامید کردن مردم از آینده جمهوری اسلامی صورت داده است.

مطلع الفجر- نگار حق پرست/ همیشه هر رویداد اجتماعی، مخالفان و موافقانی دارد.  انقلاب ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. بر اساس همین قاعده، انقلاب اسلامی هم مخالفان و موافقانی دارد که نظرهای خود را به روش ها و بیان مختلف بیان می کنند. با این وجود مخالفان انقلاب اسلامی ایران، حربه هایی به کار می گیرند که جنگی نرم و ناجوانمردانه را رقم می زند.

از ابتدای پیروزی انقلاب، سلطنت طلب ها و بعدها منافقان، افکار و عقاید خود را در قالب تحلیل های اجتماعی به خورد جوانان مردم می دادند و از شکست قریب الوقوع انقلاب می گفتند. پس از جنگ هم عده ای به آنان پیوستند تا کار انقلاب را تمام شده جلوه دهند. با این حال انقلاب رشد کرد و در مقابل تمام توطئه ها پیروز شد.

پس از پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات 76، عده ای که رویای سقوط نظام اسلامی را در سر می پروراندند، به نیروهای انقلابی تسلیت گفتند و تلاش کردند این موضوع را به عنوان آغاز شکست انقلاب معرفی کنند. حوادث سال 78 و 88 هم که فتنه هایی را در کشور به وجود آورد و به عنوان بزرگ ترین پروژه براندازی جمهوری اسلامی محسوب می شود، باز هم برخی غافلان و خود فروختگان را به نابودی نظام اسلامی امیدوار کرد و کار را  به جایی رساند که آمریکایی ها و دوستان داخلی آن ها از سر شعف، کابینه ای برای خود ایجاد کردند! دی ماه امسال نیز سوءاستفاده از مطالبات اقتصادی مردم با هدف ضربه زدن به انقلاب اسلامی، اغتشاش هایی را در برخی شهرها به دنبال داشت که در نهایت، با هشیاری مردم دشمن را مثل همیشه ناامید و سرخورده کرد.

ناامید کردن مردم، برنامه اصلی دشمن

دشمن هر چند هر از گاهی دست به طراحی عملیات خشونت آمیز می زند، اما همت اصلی کار خود را همچنان بر جنگ نرم گذاشته است و تغییر باورها و بازتولید ارزش های قبلی و مهم تر از همه، تزریق ناامیدی خصوصا در نسل جوان از محورهای این جنگ خاموش است.

دشمن از سال ها پیش با گسترش شبکه های ماهواره ای، سرمایه گذاری عظیمی برای مستندسازی شخصیت های قبل از انقلاب، مقایسه قبل و بعد از انقلاب، بزرگنمایی مشکلات امروز جامعه ایران، ندیدن عامدانه پیشرفت های نظام اسلامی، سلب اعتماد مردم از مسئولان و مدیران، فعال سازی گسل های اجتماعی و ناامید کردن مردم از آینده جمهوری اسلامی صورت داده است.

با این همه فشار و مشکلاتی که توطئه گری های دشمن برای انقلاب اسلامی به وجود آورد، پیشرفت های جمهوری اسلامی بسیار ملموس است. البته ما تا نقطه دلخواه فاصله زیادی داریم، اما همین وضعیت نیز از مجاهدت و تلاش خستگی ناپذیر ملتی حکایت دارد که بر سرنوشت خود مسلط شده و تصمیم دارد خودش آینده اش را بسازد.

فاصله از آرمان ها، فاصله از پیشرفت

شعار «ما می توانیم» از همان اوایل انقلاب مورد توجه مردم و جوانان بود و با همین انگیزه و الگو، در جنگ تحمیلی تمام کشورهای غربی در مقابل ایران اسلامی ناتوان ماندند. با این حال در برهه هایی، برخی مسئولان که انگیزه ای برای تحقق آرمان های انقلاب نداشتند و اتکا به خارج را راهکار پیشرفت می دانستند، به این شعار بی اعتنا می شدند، همان رویکردی که در دولت کنونی نیز جلوه هایی از آن دیده می شود… اگر ملت ایران به پیشرفتی دست یافته است، به خاطر توان داخلی و قدرت ملی اوست، نه اتکا به خارج و مهربانی کشورهای بیگانه.

دولت ها هر زمان که به شعارهای انقلاب نزدیک شدند و تعهد خود را نسبت به آن نشان دادند مورد اقبال عمومی قرار گرفتند، ولی زمانی که توجه آنان به شعارهای انقلاب کم شد، کشور در پیچ و تاب مشکلات گرفتار آمد و زندگی بر مردم سخت شد.

آخرین سلاح دشمن

اکنون پس از گذشت چهار دهه از حیات انقلاب اسلامی، دشمن سلاح ناامید کردن مردم و ناکارآمد نشان دادن نظام را با قدرت تمام به کار گرفته است. دشمن که در طول این سال ها در تمام عرصه های نبرد نظامی و اقتصادی شکست خورده است، قصد دارد فضای سیاسی کشور را به سوی ناامیدی سوق دهد و مردم را از ادامه راه دشوار و روشن خود دلسرد کند.

در چنین وضعیتی نباید اجازه داد فضای سیاسی کشور به دست دشمن افتد. حتی اکنون که برخی مسئولان نادانسته یا از روی نادانی، با دشمن هم‌صدا می شوند و توان نیروهای جوان انقلابی را دست کم می گیرند، نباید از تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دست کشید.
 باید با دفاع عالمانه از پیشرفت های چهار دهه عمر جمهوری اسلامی، ضعف ها و کوتاهی ها را نیز به شکلی خیرخواهانه و ناصحانه بازگو کرد، زیرا تنها راه پیشرفت و حل معضلات و مشکلات، همین است.
جهاد تبیینکه چندین بار از سوی مقام معظم رهبری اعلام و مورد تاکید قرارگرفته است به معنی تلاش برای مقابله بادشمن و تحول انقلابی و عملیاتی به سوی کشف و بیان حقایق در برابر ابهام آفرینی و پرده افکنی دشمنان بر روی حقایق از حیث کمیت و هم از حیث کیفیت است و قطعا در این شرایط ما باید در میدان جهاد تبیین قرار بگیریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد