کد خبر: 110930|11:51 - 1396/09/26
نسخه چاپی

دهن کجی بانک و موسسات به دستورالعمل امهال دوساله تسهیلات در مناطق زلزله زده/همچنان دست بانکها در جیب مردم

دهن کجی بانک و موسسات به دستورالعمل امهال دوساله تسهیلات در مناطق زلزله زده/همچنان دست بانکها در جیب مردم
مطلع الفجر:با وجود ابلاغیه رسمی استهمال 2 ساله وامها در مناطق زلزله زده اما به نوعی شاهد دهن کجی بانکها و سر درگمی مردم به این موضوع هستیم.

مطلع الفجر-در حالی که  در یک ماه اخیر مردم شهرستان گیلانغرب،سرپل ذهاب و قصر شیرین به نوعی درگیر زلزله  و در ابعاد زیانهای جانی مالی و روانی دچار خسارتهایی  جدی شده اند دولت به عقیده خود بسته های حمایتی را تدارک دیده بود که برخی از آنها تاکنون صرفا در حد حرف و شعار باقی مانده اند .
در جلسه ای رسمی و با حضور معاون اول رئیس جمهور  در سرپل ذهاب و همچنین در سخنان مکرر استاندار کرمانشاه به عنوان یک اهرم حمایتی؛ موضوع امهال دو ساله وامهای مردم در مناطق زلزله  زده  اطلاع رسانی شد.
 بدین شرح که ؛ تمامی بانکها به مدت دو سال به تولیدکنندگان و آسیب دیدگانی که قبلا وام گرفته اند، امهال و تنفس داده و سود تسهیلات نیز توسط دولت پرداخت می شود.
اما ......

با گذشت روزها از این وعده دولت و حتی صدور ابلاغیه  و دستور العمل رسمی بانک مرکزی  و اعلام به بانکها در میدان عمل اما هیچکس شاهد اجرایی شدن این موضوع نیست.
در کمال ناباوری و در حالی که روز گذشته استاندار کرمانشاه برداشت اقساط از حساب مردم زلزله زده  توسط بانک و موسسات را تخلف خواند و گفت با بانکهای متخلف برخورد خواهد شد اما از سویی بانکها با نوعی دهن کجی همچنان به دستورالعمل های بانک مرکزی ،سخنان معاون اول رئیس جمهور  و حتی صحبتهای روز گذشته جناب استاندار، به جیب مردم دست میبرند و به بیانی دیگر از اعمال دستورالعمل امهال دو ساله وامها سر باز زده و ابراز بی اطلاعی میکنند.
 نظر به مراتب موصوف از حضرات مسوول درخواست میشود در راستای حفظ شان و جایگاه و مسند خود هم که شده و نه از دید درک  آلام و مشقت های مردم زلزله زده  جایگاه اجرایی سخنان خود را با ابلاغ قاطع تثبیت و در جهت تنویر افکار عمومی مردم  موضع رسمی و لازم الاجرایی را که مردم را از سر درگمی برهاند اتخاذ کنند .

سخنان بدون پشتوانه اجرایی  و دستورالعملهایی مبهم که در پیچ و خم بروکراسی و کاغذ بازی اداری قبل از رسیدن به داد مردم رنج کشیده ، نفسشان بریده میشود  صرفا شانتاژ و ژستهای دلسوزانه ایست که هیچ دردی را از دردهای مردم نکاسته است.

مردم  گیلانغرب  ،سرپل ذهاب و قصر شیرین انتظار دارند امهال دوساله تسهیلات  به سرعت اجرایی شود

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد