کد خبر: 110881|11:29 - 1396/09/12
نسخه چاپی

دو کلام حرف حساب؛ مردم را دریابید

دو کلام حرف حساب؛ مردم را دریابید
مطلع الفجر: در شرایط بحرانی اخیر انتظار مردم شاید فراتر از ان چیزی بود که جلوه پیدا کرد و اکنون نیز زلزله زدگان مطالباتی معقول از مسئولان دارند .

مطلع الفجر/از چندین روز گذشته  بعد از زلزله و به دنبال جلسات رسمی ستاد بحران  شهرستان و استان مقرر شد کارشناسان مسکن استانهای معین بر بالین ساختمانهای بی رمق و شکاف برداشته و اسباب و اثاث خسارت دیده مردم شهر گیلانغرب و روستاهای تابعه حاضر شوند و وضعیت را ارزیابی نمایند.

اما سوال اینجاست چرا در همان لحظه حضور کارشناسان  در منازل خسارت دیده شهر و روستا  مدارک شخصی و مسکونی تطبیق داده نشدند و در فرمی  که خسارتها را ثبت میکردند این روال تثبیت نشد تا از کاغذ بازیهای خسته کننده و وقت گیر مانند تشکیل چندین پوشه  و خرید گیره و کپی مدارک و تایید سند و قولنامه و کپی فیش اب و برق و مع ذالک ...که قاعدتا باید در دوران بحران زدوده شوند تا سرعت خدمات رسانی به مردمی که به هر شکل دچار تالمات ناشی از زلزله هستند افزایش یابد؟
چرا با کاغذ بازیهای غیر ضروری مردم بلا دیده و مظلوم را به مشقت  پیچ و خمهای بروکراسی  اداری و کاغذ بازی های هزینه بر دچار میکنید؟
سوای این گله مندی انتظارات دیگری که از استاندار ،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان میباشد پیگیری بهرمند شدن جوانان این منطقه از سهمیه کنکور ،ابلاغ شفاف و بدون تفسیر و تاویل بخشنامه امهال ۲ساله تسهیلات همه مردم شهرستان زلزله زده گیلانغرب به همه بانکها  است .

بر حسب میزان خسارتها و همچنین لحاظ کردن این موضوع که اکثر مردم این منطقه محروم و مقروض بسیاری از وامهای سنگین بانکها هستند لذا  اعطای تسهیلات بلاعوض به خسارت دیدگان  یکی دیگر از خواسته های مردم گیلانغرب میباشد.
علی رغم دغدغه های موصوف به عنوان یک مطالبه مردمی چنین سوالی مطرح است که؛چرا کوچک ترین شهر و بخشهای استان مجهز به مرکز زلزله نگاری هستند اما شهرستان ۷۲هزار نفری گیلانغرب  در بهره مندی از این ابزار مفید هشداری و اطلاع رسانی محروم است؟؟
مطالب فوق نه یک انشا یا مقاله تبلیغی بلکه انتظار و مطالبه مردم زلزله زده   گیلانغرب هستند که رسانه مردمی مطلع الفجر  در راستای رسالت مطالبه گری مردم ؛  انتظار توجه و پیگیری آنها را در راستای تمکین به مطالبات مردمی از سوی مسوولان دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد