سرویس: اجتماعیکد خبر: 110629|08:01 - 1396/06/19
نسخه چاپی

نقد و نظر؛

اهداف غرب در گسترش لااُبالی گری در جامعه/ «حجاب» اجتماعی ترین وظیفه زن مسلمان است

اهداف غرب در گسترش لااُبالی گری در جامعه/ «حجاب» اجتماعی ترین وظیفه زن مسلمان است
مطلع الفجر:حجاب سرچشمه کمال زن مسلمان و مانند صدفی است که مروارید شخصیت زن را درون خود نگه می دارد و نمی گذارد این گوهر ارزشمند، در بازار پر مخاطره هوس رانان، ارزان عرضه شود.

مطلع الفجر-روح الله رضائی/ وقتی بیمار می شویم، نزد پزشک می رویم، هر دستوری که او می دهد مو به مو انجام می دهیم تا زودتر بهبود یابیم. اعتقادمان بر این است که پزشک خیر و صلاح مارا بهتر از خود ما می داند، بنابر این تسلیم دستورات او می شویم.

وقتی ما دین اسلام و مذهب شیعه را برگزیده ایم و قرآن را به عنوان کتاب وحی قبول کرده ایم، این بدین معناست که می پذیریم تک تک آیات نورانی قرآن برای سعادتمند شدن ما نازل شده است. طبیعی است تخطی ار دستورات خداوند باعث می شود ما به سمت ظلالت و گمراهی پیش برویم وعاقبت به خیر نشویم. یکی از همین آیات قرآن که متاسفانه این روزها از اهمیتش کاسته شده آیه حجاب است.

حجاب سرچشمه کمال یک زن مسلمان است. خداوند طبق نص صریح قرآن حجاب را واجب دانسته تا زمینه های لازم برای رشد و کمال خانم ها فراهم شود. حجاب مانند صدفی است که مروارید شخصیت زن را درون خود نگه می دارد و نمی گذارد این گوهر با ارزش در بازار پر مخاطره ی هوسرانان به قیمت ارزان عرضه شود.

متاسفانه این روزها عده ایی بدون توجه به دستور صریح قرآن مجید مسئله پوشش زنان و دختران را در جامعه یک امر شخصی قلمداد می کنند؛ با اینکه می دانند آمدن زنان و دختران جوان در خیابان و پاساژ و اداره و…با پوشش نامناسب بینندگان هرزه را به تحریک وا می دارد، اما به خاطر رسیدن به برخی از مقاصد خویش بر آیه «لا اکره فی الدین» اصرار می ورزند و این طور وانمود می کنند که حکومت به زور زنان را وادار به داشتن حجاب می کند.

در هر حال هر چه جامعه برهنه تر باشد، زمینه اقسام فسادهای اجتماعی هم بیشتر می شود. هر چه زنان و دختران ما با پوشش نامناسب تری در جامعه ظاهر شوند گناه چشم چرانی بیشتر می شود .وقتی چشم چرانی زیاد شد به دنبال آن دوستی های نامشروع دختر و پسر هم زیاد می شود  و به دنبال آن گناهان بیشتری دامن جامعه رامی گیرد. امام صادق(ع)می فرماید: «نگاه به نامحرم تیری از تیرهای شیطان است»

به نظر شما چرا رسانه های آن طرف آبی دایه دلسوزتر از مادر شده و برای آزادی زنان ما از بند حجاب تلاش می کنند؟ واقعا بد پوششی زنان و دختران ما چه سودی به آنها می رساند؟

چرا غربی ها از زنان محجبه ما که با حجاب اسلامی و با اقتدار در محل کار خود و به طور کلی در جامعه ظاهر می شوند، می هراسند؟ توجه شما را به قسمتی از برنامه های استعمار انگلیس جلب می کنم.

استعمار معتقد است: «باید کوشش فراوان کرد تا زنان مسلمان را نسبت به امر حجاب بی میل نمود ودر عوض آن ها را به بی حجابی و رها کردن چادر علاقه مند ساخت. باید با دلایل و شواهد تاریخی ثابت کنیم که حجاب و پوشش از دوران بنی عباس متداول شده و صدرصد مورد تایید اسلام نیست؛ پس از انکه حجاب با تبلیغات وسیع از میان رفت، مأموران ما جوانان را به عشق بازی و روابط جنسی نامشروع با زنان غیر مسلمان تشویق کنند. این زنان باید کاملا بی حجاب ظاهر شوند تا الگویی برای زنان آنها باشند.»

به این نتیجه می رسیم ،هر چادری که از سر یک زن مسلمان برداشته شود، استعمار یک قدم به اهداف شوم خود نزدیک تر می شود. هرچه فرهنگ برهنگی در جامعه ما بیشتر جا بیفتد، لوازم آرایشی,لباس های آنچنانی، وسایل غیرضروری منزل و…بیشتر وارد کشور ما می شود. وقتی این اتفاق افتاد، علاوه بر خارج شدن ارز از مملکت، فرهنگ حاکم بر کشور به سمت ابتذال، طلاق، اعتیاد و…سوق پیدا می کند.

خانواده های ما باید هوشیار باشند غربی ها به بهانه دفاع از آزادی اجتماعی و برای بهره کشی مدرن به شیوه های مختلف دختران و پسران ما را به سمت بی حجابی، هوسرانی، اعتیاد و بی قیدی سوق می دهند تا همچنان پایه های قدرتشان استوار بماند و البته از بازار 80 میلیونی کشور ما سودهای سرشاری به جیب بزنند. طبیعی است که هرچه فرهنگ بد حجابی در جامعه گسترده شود پسران ما از ازدواج و تشکیل خانواده سر باز می زنند. در چنین جامعه ای افراد می توانند به راحتی به لذات نامشروع خود دست یابند.

هنگامی که شور و شوق جوانی رو به افول رفت جوان ما در سن بالا ازدواج می کند تا همسرش برای او فرزند آورد و برایش کلفتی بکند.

بیاییم از قرآن و کلام خداوند درس بگیریم، زنان و دختران خود را بیش از پیش به رعایت حجاب اسلامی دعوت کنیم. دختران ما باید به این باور برسند که داشتن حجاب نه تنها برای حضورشان در اجتماع محدودیتی ایجاد نمی کند بلکه به آن ها شخصیت می بخشد. پوشش مناسب نه تنها مانعی برسر راه خانم ها نیست بلکه به انها عزت نفس و شخصیت می بخشد.حفظ حجاب موجب ارامش وسکونت واستحکام خانواده وجامعه وبی حجابی موجب اضطراب,تزلزل وناپاکی خانواده و جامعه می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد