کد خبر: 110435|14:54 - 1396/04/20
نسخه چاپی

یک رسالت فراموش شده؛

زباله و نیزارها نفس چشمه سراب گیلان غرب را بریده اند /همچنان بی تفاوتی مسئولان متولیدر برابر لایروبی این چشمه حیاتی+ تصاویر

زباله و نیزارها نفس چشمه سراب گیلان غرب را بریده اند /همچنان بی تفاوتی مسئولان متولیدر برابر لایروبی این چشمه  حیاتی+ تصاویر
مطلع الفجر: در حالی که زباله و نیزارها نفس چشمه سراب را بریده اند با وجود طرح موضوع لایروبی در جلسه رسمی فرمانداری هنوز هیچ ارگانی در قبال ان احساس وظیفه نکرده است.

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر ، توجه به منابع آبی  و سرچشمه های  تامین آب  در هر شهری جزو حیاتی ترین و مهمترین  موارد به شمار می آیند که از سویی رابطه ای مستقیم با سلامت جامعه دارند .

 در حالی که   در جلسه کارگروه  بهداشت وکارگروه پسماندها و محیط زیست  فرمانداری گیلانغرب  در خرداد ماه جاری،  یکی از مواردی که به جد مورد تاکید به منظور بررسی و ترتیب اثر قرار گرفت موضوع لایروبی چشمه سراب گیلانغرب است اما این روزها  چشمه  در سایه بیتوجهی و اهمال مسئولان  حقیقتا حال و روز خوشی ندارد .

  زباله ، نیزار و پس مانها چنان  چشمه های زلال گذشته این  سراب را در خود گرفته اند که گویی دستان خبیث  یک اختابوس  گلوی  یک چشمه جوشان را فشرده و به مسلخ گاه  عدم می کشاند .

وضعیت فاجعه آمیز چشمه سراب گیلانغرب با انبوه  نیزارهای  کاذب  و زباله های پلاستیکی که باعث الودگی آب شرب ومحیط زیست وآلودگی بصری گشته ویک هشدار به مسولین مرتبط با این معضل  است که چاره ای بیندیشند.


سالهای گذشته با تلاش آب و فاضلاب شهری  لایروبی قسمت مهمی از  این  سرچشمه حیاتی  انجام شد  اما از انجا که  این  اقدام ظاهرا وظیفه ان اداره یاد شده نیست در 3 سال اخیر  گویا متولیان  اصلی  خود را به خواب غفلت زده اند  و  هر کدام توپ این مشکل مخاطره امیز  را در زمین دیگری می اندازد .


به هر حال امید است  درجهت لایروبی چشمه های که در زیر نیزارها وعلفهای هرز  و تلنبار زباله ها مدفون شده اند وجدان بیداری به خود آید ...همت مسولین میطلبد که اقدامی عاجل واساسی در این خصوص بعمل آید.


 در حال حاضر آب  شرب مردم شهر گیلانغفرب و بسیاری از دهستانهای ان از چشمه سراب تامین می شود  و هیچ عقل سلیم و نگاه عقلایی  بی توجهی مسئولان به حیات و پویایی و سلامت این چشمه را توجیه نمی کند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد