سرویس: کرمانشاهکد خبر: 110434|14:18 - 1396/04/20
نسخه چاپی

تاکتیک فرار روحانی از شکست ها و چسبیدن به پیروزی ها

دولتِ لگد خورده در پسا معدن

دولتِ لگد خورده در پسا معدن
مطلع الفجر: روشی که تیم رسانه ای دولت پیش از انتخابات ۹۶ و بعد از مشت و لگدهای کارگران معدن یورت در پیش گرفته، دروغ و ادعاهای بزرگ برای به حاشیه بردن عملکرد دولت است.

  به گزارش مطلع الفجر ، مرصاد نیوز نوشت :روشی که تیم رسانه ای رییس جمهور از پیش از انتخابات اردیبهشت ماه در پیش گرفته، دروغ ها و ادعاهای بزرگ برای باور پذیر تر شدن و البته به حاشیه بردن عملکرد دولت است. دروغ هایی که با محوریت نسبت دادن نقاط ضعف دولت به جریان مقابل گفته می شود. حتی اگر در ابتدا با تمسخر رسانه ها مواجه شود اما وظیفه تکرار و القاء آن بر عهده رسانه های حامی دولت گذاشته شده است.

تصمیم برای تشدید این روش بعد از حمله خشمگینانه معدنچیان یورت به اتومبیل رئیس جمهور و در مسیر سفر به ارومیه در هواپیمای حامل روحانی توسط تیم مشاوران وی اتخاذ شده است. وقتی که حسام الدین آشنا نهیب زد: کار دولت تمام است خودت کاری بکن...

 جملاتی مثل "روحانی عمدا به معدن رفت تا سرش داد بکشند؛ شما چرا نرفتید" برای سرپوش بر مشت لگد کارگران به اتومبیل روحانی و یا "ستادهای روحانی شام نداشتند بدهند شام را می رفتند در ستادهای مقابل" یا "رقیب روحانی با اتوبوس برای استقبال آدم می آورد" در واقع واکنشی معکوس و فرار از هزینه های تبلیغات نجومی دولت و ریخت و پاش سرمایه دارهادر ستادهای رئیس جمهور بود.

نمونه دیگری از این وارونه نمایی نسبت دادن مسئولیت برجام [ این الهه خوبیها برای دولت] به نظام و رهبری بعد از روشن شدن "شکست" آن و یا برعکس نسبت دادن موفقیت حمله موشکی سپاه علیه تروریستها به دولت روحانی است. در حالی که روحانی چندی قبل با حملات و تخریبهای علنی توان موشکی ایران را مزاحم برجام و عامل تحریم دانسته و هاشمی رفسنجانی نیز وعده کاهش توان و بودجه نظامی در دولت دوم روحانی را داده بود. 

به این سیاهه طولانی حمله به مبانی ولایت در حکومت اسلامی، اتهام زنی به نهادهای انقلابی و اتهام زنی به نظام درخصوص اعدامها و زندانها، تحریف تاریخ و شخصیت های انقلاب مانند شهید بهشتی و یا تطهیر گروهک های تروریستی ضد نظام توسط رسانه های نزدیک به دولت را اضافه کنید.

امروز نیز روحانی در نشستی پزشکی، در حالی که کاملا آگاه است که خلاف واقع حرف می زند، برای ایجاد یک حساسیت و حاشیه جدید گفت: موشک های سپاه را دولت ساخته است!! این در حالی است که دولت با اظهارات خود برای تشدید تحریمهای موشکی علیه ایران همکاری کرده و در مناظره های انتخاباتی روحانی صراحتا گفته بود: سپاه چرا شهر موشکی می سازد.

تداوم این حاشیه سازی های آگاهانه بعد از انتخابات را به راحتی می توان در تلاش برای انحراف اذهان از تشدید تحریمهای جدید، ورشکستگی موسسه های پولی و کلافگی مردم، بیکاری شدید و آمارسازی تابلو دولت، قراردادهای ۲۰ ساله و یکطرفه نفتی، افزایش تورم، تداوم رکود، بی سامانی استانهای بحران زده ای مانند خوزستان و سیستان و... جستجو کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد