سرویس: سیاسیکد خبر: 109997|11:23 - 1396/02/03
نسخه چاپی

در زمین دشمن بازی نکنیم؛

انتخابات ایران و دغدغه‌های دوست و دشمن

انتخابات ایران و دغدغه‌های دوست و دشمن
مطلع الفجر:انتخابات ما از مردم سالاری داخلی هم فراتر رفته و بین المللی شده؛ به گونه‌ای که همه و همه می‌خواهند در آن شرکت کنند. مردم، مسئولان، ضد انقلاب، منافقان و حتی دولت آمریکا!

مطلع الفجر؛ جلال کاظمی/ احراز صلاحیت‌ها به اتمام رسید. هم برای انتخابات ریاست جمهوری و هم شوراهای اسلامی شهر و روستا. اما نکته جالب آنجاست که حتی اگر از آنهایی که نظام را متهم به عدم مردمسالاری می کنند، سوال کنید که تا الان چند انتخابات در کشور برگزار شده و رای و نظر مردم مسئولان را در عرصه های مختلف جابجا کرده، شاید پاسخشان «نمی‌دانم» باشد.

نکته جالب دیگر اینکه ضد انقلاب و اپوزوسیونی که تا دیروز از مردم می‌خواست در انتخابات شرکت نکنند تا مقبولیت نظام زیرسوال برود، در این چند انتخابات اخیر از موضع قبلی فاصله نجومی گرفته و حتی امروز یکی از آنها می‌گوید «من تعجب می‌کنم چرا یک عده در ایران می‌گویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم!»

اماجالب‌تر اینکه ضد انقلاب و اپوزوسیون نه تنها می‌گویند شرکت کنید؛ بلکه اصلح را هم از دید خودشان معرفی می‌کنند! در ضمن کاندیدایی را هم که برایشان مقبول نباشد، به رگبار اتهامات می‌بندند. انتخابات 94 یک نمونه واضح و روشن آن بود. امروز هم سازمان مجاهدین خلق (منافقین) قاتل 17 هزار ایرانی، یکی از کاندیداها را سیبل حملات کرده است.

اما مهمتر‌ از همه اینکه چندی پیش «جان برنان» رئیس سازمان سیا هم یکی از کاندیداها را بسیار میانه‌روتر خطاب کرد. از سوی دیگر هم ترامپ ضد جنگ، برای ادراک سازی در آستانه انتخابات ایران، و البته حمایت از آن میانه روتر! موشک ها را روانه سوریه کرده و فقط نقش یک دیوانه را بازی می کند!

نتیجه این است که انتخابات ما از مردم سالاری داخلی هم فراتر رفته و بین المللی شده؛ به گونه‌ای که همه و همه می‌خواهند در آن شرکت کنند. مردم، مسئولان، ضد انقلاب، منافقین و حتی دولت آمریکا!

رهبر معظم انقلاب در خاطراتشان از بیماری قلبی امام (ره) در بهار سال 65 نقل می‌کنند: «… در آن لحظه‌ای که امام(ره) ناراحتی قلبی پیدا کرده بودند، ما به شدت نگران بودیم. وقتی که من رسیدم، ایشان انتظار و آمادگی برای بروز احتمالی حادثه را داشتند. بنابر این، مهمترین حرفی که در ذهن ایشان بود، قاعدتاً می‌باید در آن لحظه‌ی حساس به ما می‌گفتند.

ایشان گفتند: قوی باشید، احساس ضعف نکنید، به خدا متکی باشید، «اشدّاء علی الکفّار رحماء بینکم» باشید، و اگر با هم بودید، هیچ‌کس نمی‌تواند به شما آسیبی برساند.» یعنی وحدت و با هم بودن در مقابل دشمن، مهمترین نکته مد نظر امام بود.
دشمن با تهدید و ارعاب به دنبال ادراک سازی در بین مردم کشور و نتیجه انتخابات است. تکرار می‌کنم نتیجه انتخابات! باید مواظب باشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.
مهمتر از همه در این شرایط حساس، همه انقلابی‌ها و احساس تکلیفی‌ها و… باید این بیانات رهبر انقلاب را در 12 تیرماه 68 مد نظر داشته باشند: «حفظ وحدت را اصل قرار بدهیم و اگر تکلیف شرعی هم احساس کردیم، ولی دیدیم عمل به این تکلیف ممکن است مقداری تشنج به وجود آورد و وحدت را از بین ببرد، قطعاً انجام آنچه که تصور می‌کردیم، تکلیف شرعی است، حرام است و حفظ وحدت واجب خواهد بود.»

نکته آخر و جان مطلب اینکه رهبری در پنجم مهرماه 95 فرمودند: «باید مراقب بود، امروز کشور به اتحاد نیروها احتیاج دارد، به‌خصوص نیروهای مومن و پای کار.» لذاست که عنصر مهم ماندگارساز انقلاب و زمینه ساز برای تشکیل دولت اسلامی، وحدت نیروهای انقلابی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد