کد خبر: 108610|10:57 - 1395/10/05
نسخه چاپی

یادداشت/

با انتقال برخي مشاغل میتوان از حجم ترافيك در خيابانهاي باریک گیلان غرب كاست

 با انتقال برخي مشاغل میتوان از حجم ترافيك در خيابانهاي باریک گیلان غرب كاست
مطلع الفجر:ميتوان با انتقال برخي مشاغل نظير تعميرگاهها و بازار ميوه و تره بار به مكاني ويژه از حجم ترافيك در خيابانهاي باریک گیلان غرب كاست و جريان ترافيك را عادلانه بين خيابانهاي شهر توزيع نمود.

مطلع الفجر/روان بودن ترافيك در شهرها يكي از شاخصه هاي توسعه و نمايانگر نظم شهري همچنين انعكاسي از تصميمات طراحان و برنامه ريزان شهر است.


در تصميماتي كه براي ترافيك اخذ ميشود رضايت شهروندان، كاهش زمان مسافرت، دسترسي به اماكن درماني و تجاري، رضايت بازاريان، حفظ رونق نقاط تجاري، آسايش و رفاه شهروندان و... مد نظر قرار ميگيرد.


اما درباره تصميم اخير شوراي ترافيك شهرستان گيلانغرب بايد بررسي شود جريان ترافيك خياباني بيشتر ناشي از چه عواملي است و سپس براي آن عامل چاره اي انديشيده شود اين عوامل ميتواند به شرح زير باشد:
ا- ناشي از مراجعين بانكها
٢- مراجعين به بازار و مراكز خريد
٣- مراجعين به مدارس و آموزشگاهها
٤-مراجعين جهت خريد از عمده فروشي ها يا دستفروشان
٥- مراجعين جهت خريد و فروش سبزي و تره بار
٦- مراجعين به ادارات
ميتوان با انتقال برخي مشاغل نظير تعميرگاهها و بازار ميوه و تره بار به مكاني ويژه از حجم ترافيك در خيابانهاي پر ترافيك كاست و جريان ترافيك را عادلانه بين خيابانهاي شهر توزيع نمود.


ضمن اينكه اگر خيابان اصلي و اطراف ميدان "راهنمايي رانندگي"  توقف ممنوع شود ترافيك روانتر ميشود كه اتخاذ اين تصميم هم نيازمند چندين مكان جهت پاركينگ است.


در روزهاي آينده خواهيم ديد كه گره ترافيكي شهر به ميدان مسجدجامع انتقال پيدا خواهد كرد ناگفته نماند كه ترافيك در ساعات اوج عبور و مرور و در ساعات شروع و تعطيلي مدارس امري عادي است و با كمك تعدادي از نيروهاي زحمتكش راهنمايي و رانندگي در اين لحظات ميتوان ترافيك را تا حد زيادي كنترل كرد و نيازي به روش سعي وخطا براي يافتن يك راه حل بهينه نيست.


لذا ميتوان از نظرات اساتيد دانشگاه  مرتبط با ایم امر  هم بهره گرفت و مشورت صاحب فکران و متخصصان  و افراد توانا نشانه رشد شخصيت و تعامل سازنده در راه تحقق شهر آباد است.
*احسان شیر نسب

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد