سرویس: برگزیده هاکد خبر: 80187|08:47 - 1396/09/11
نسخه چاپی

شبکه های دیجیتالی که با اولین قطرات باران اعصابشان به هم می ریزد/اکثر دهستانهای گیلانغرب فاقد پوشش شبکه دیجیتال با کیفیت اند/جای خالی شبکه تماشا

شبکه های دیجیتالی که با اولین قطرات باران اعصابشان به هم می ریزد/اکثر دهستانهای گیلانغرب فاقد پوشش شبکه دیجیتال با کیفیت اند/جای خالی شبکه تماشا
مطلع الفجر: در شرایطی که قرار است دریافت با کیفیت شبکه های تلویزیونی به میدان رقابتی برای تقابل با شبکه های ماهواره ای باشند اما بسیاری از روستاهای گیلانغرب از نعمت دریافت سیگنال با کیفیت تلویزیون محروم اند.

 به گزارش خبرنگار مطلع الفجر ،باید گفت که شبکه دیجیتال که این روزها خود را ازطیف وسیعی ازاقشار روستا نشین گیلانغربی دریغ کرده و گلایه های این طیف از شهروندان را زیاد، بهانه ای شده تا یادداشتی در این زمینه در مطلع الفجر قلم بخورد.

  رسانه ها بدون شک یکی از مهمترین وسایل مورد استفاده خانواده ها می باشد و امروز با پوشش هزاران شبکه ماهواره ای نشان می دهد که دشمن در این زمینه تمام قد وارد عرصه نبرد فرهنگی شده تا از خلا های ما استفاده کند.

در واقع نیاز خانواده ها به استفاده از شبکه های تلوزیونی امروز غیرقابل انکار شده و با توجه به راه اندازی شبکه دیجیتال در کشور هنوز شاهدیم که طیف وسیعی از مردم گیلانغرب از این خدمات بی بهره بوده و در حسرت آن بسر می برند.

بی نفسه بیش از5 سال از راه اندازی و افتتاح شبکه دیجیتال گیلانغرب می گذرد، شبکه ای که با هزینه بالای و کش و قوس های متنوعی انجام شده امروز با باد و باران برای مدتی قطع شده و در شرایط مناسب هم حتی کیفیت لازم را ندارد.

عدم پوشش سراسری شبکه های تلویزونی دیجیتال در شهرستان گیلانغرب و حتی وجود نقاط کور در مرکز شهرستان باعث شده تا این هزینه بالا امروز ثمر قابل برداشتی نداشته و حسرت مردم را با ضرب المثل “آش نخورده و دهان سوخته ” دو چندان کند.http://matlaelfajr.ir/wp-content/uploads/IMG_00294.jpg


از سویی جدایی از نبود پوشش با کیفیت  سراسری شبکه دیجیتال  و حتی عدم دریافت برخی کانالهای پر مخاطب مانند شبکه تماشا و مشکلات فنی شبکه راه اندازی شده در گیلانغرب علی رغم اینکه باشد  تنها بسته اول شبکه دیجیتال شامل ۱۰ شبکه در گیلانغرب به شکل با کیفیت  انهم نه در پوشش کلی شهرستان و دهستانها ، وجود داشته که به جرات می توان گفت با رضایت سلیقه های مختلف فاصله بسیاری دارد.

در برخی نقاط کور مرکز شهرستان گیلانغرب، از جمله در دهستانهای ویژنان ، گواور و حیدریه نبود پوشش با کیفیت  شبکه دیجیتال بشقاب های ماهواره ها را پررنگتر کرده تا شاید برخی مسئولان زنگ خطر را شفاف تر احساس کنند و دست به اقدامی پایه ای و اساسی بزنند.

اما قابل تامل اینکه ،گلایه شهروندان حتی با آمدن نام شبکه دیجیتال در محافل عمومی نشان از ناکارآمدی این شبکه در وسعت کلی شهرستان گیلانغرب داشته و متاسفانه امروز شهر ها و روستاهای تابعه گیلانغرب تنها نام آن را شنیده و محرومیتش را حس کرده اند.

بر اساس نظریات کارشناسان حوزه آسیب های اجتماعی و آمارهایی که نشان می دهد درصد بالایی از طلاق ها و دیگر مشکلات اجتماعی ناشی از ماهواره ها می باشد برای حساس بودن موضوع و اقدام سریع کفایت می کند که امیدواریم مسئولان هرچه سریعتر در این زمینه اقدامی نمایند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد