سرویس: کرمانشاهکد خبر: 99990|13:12 - 1394/11/13
نسخه چاپی

فعال سیاسی اصولگرا:

کاندیداهای همه طیف‌ها بین تایید صلاحیت شده‌ها هستند/ هیات‌های اجرایی با تایید صلاحیت‌های گسترده قصد فشار بر هیات‌های نظارت را داشتند

کاندیداهای همه طیف‌ها بین تایید صلاحیت شده‌ها هستند/ هیات‌های اجرایی با تایید صلاحیت‌های گسترده قصد فشار بر هیات‌های نظارت را داشتند
مطلع الفجر:یک فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: هیات‌های اجرایی با تایید صلاحیت‌ گسترده کاندیداها قصد فشار بر هیات‌های نظارت و شواری نگهبان را داشتند.

به گزارش مطلع الفجر ،بهروز همتی  با اشاره به تفاوت فضای انتخاباتی در این دوره انتخابات نسبت به دوره‌های گذشته، گفت: در این دوره با توجه به گستردگی فضای مجازی و استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام تقریبا تمام کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و تعداد کمتری از کاندیداهای مجلس خبرگان از یک سال پیش تبلیغات خود را در فضای مجازی آغاز کرده‌اند.

 

وی افزود: طبق قانون کاندیداها یک هفته پیش از انتخابات برای انجام تبلیغات قانونی فرصت دارند و تا پیش از آن حق انجام تبلیغات را ندارند و این در حالیست که با وجود شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی کاندیداها از یک سال قبل تبلیغات خود را به اشکال مختلف آغاز کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: وجود چنین فضاهایی موجب شده تا عموم مردم و بویژه جوانان از مدتها قبل درگیر جریان انتخابات شوند و قطعا قریب به اتفاق افراد جامعه در انتخابات پیش رو شرکت خواهند کرد.

 

بیش از 1000 مجرم در این دوره انتخابات ثبت نام کردند

 

همتی در خصوص رد صلاحیت گسترده کاندیداها نیز اظهار کرد: در این دوره متاسفانه به هر دلیلی شاهد ثبت‌نام وسیع و گسترده کاندیداها بودیم، بطوریکه بیش از هزار نفر از ثبت نامی‌ها تخلفات وحشتناکی از جمله سرقت و زنای محسنه داشتند و حتی برخی از آنها در مرخصی زندان به سر می‌بردند که برای ثبت‌نام اقدام کردند.

 

همتی اظهار کرد: قطعا با این جرائم این افراد حتی شرایط اولیه ثبت نام را نداشتند، اما آمدند و ثبت نام کردند و طبیعتا هم رد شدند.

 

این فعال سیاسی افزود: متاسفانه هیات‌های اجرایی برای اینکه فشار را بر هیات‌های نظارت و شورای نگهبان اضافه کنند، برخی از این کاندیداها که حتی از طریق دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی و دادستانی برعلیه آنها مطلب به هیاتهای اجرایی فرستاده شده بود را هم رد صلاحیت نکردند.

 

وی با بیان اینکه مجلس جایگاه بالایی دارد و نمایندگان آن تصمیم گیری برای آینده کشور را برعهده دارند، گفت: ما حتی نباید اجازه دهیم هر کسی که هیچ سابقه مشخصی ندارد وارد مجلس شود، چه برسد به افرادی که سوء سابقه دارند .

 

این فعال سیاسی افزود: ما نمی‌توانیم آینده مملکت را به راحتی دست هر کسی بسپاریم و به همین علت باید افرادی در معرض انتخاب مردم قرار گیرند که توانمندی رفع مشکلاتی مانند رکود و گرانی را داشته باشند و بتوانند با تصمیم‌های خود کشور را از مشکلات نجات دهند.

 

همتی اظهار کرد: برخی از رد صلاحیت گسترده کاندیداها صحبت می‌کنند و این در حالیست که ما در حال حاضر با توجه به وجود 290 کرسی مجلس، برای هر کرسی 17 تا 18 کاندیدا داریم و این قطعا حق انتخاب گسترده‌ای را به مردم می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه از همه طیف‌ها از جمله اصولگرا، اصلاح طلب، مستقل و اعتدالگرا در کاندیداهای تایید صلاحیت شده وجود دارند، گفت: قطعا با توجه به اینکه همه طیف‌ها در میان کاندیداهای تایید صلاحیت شده وجود دارد و با توجه به تعداد بالای کاندیداها، مردم حق انتخاب بسیاری دارند و قطعا شاهد حضور گسترده آنها در پای صندوق‌های رای خواهیم بود.

 

به هیات‌های نظارت نمره قبولی می‌دهیم

 

همتی اظهار کرد: بی انصافی است که در این شرایط بخواهیم همه کاسه کوزه‌ها را سر شورای نگهبان و هیات‌های نظارت بشکنیم و این حرف بنده قطعا به معنی دفاع کامل از عملکرد آنها نیست.

 

وی افزود: ممکن است شورای نگهبان و هیات‌های نظارت خطایی داشته باشند و کسی هم نمی‌تواند بگوید خطایی نداشتند و خود ما و همفکران ما نیز ممکن است در زمینه برخی رد صلاحیت‌ها و تایید صلاحیت‌ها معترض باشیم، اما نمی‌توان کلیت کار را زیر سوال برد.

 

وی با بیان اینکه املای نانوشته غلط ندارد گفت: هیات‌های نظارت هم ممکن است خطای موردی داشته باشد، اما در مجموع و علی رغم برخی کاستی‌ها می‌توان نمره قبولی به کار آنها داد.

 

همتی افزود: در مجموع همه باید بپذیریم که تابع قانون باشیم، ضمن اینکه احتمالا تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده در بررسی نهایی شورای نگهبان بیشتر هم می‌شود.

 

کاندیداهای همه طیف‌ها بین تایید صلاحیت شده‌ها هستند

 

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به تایید صلاحیت کمتر از سه هزار نفر در دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: در این دوره بیش از چهار هزار نفر از کاندیداها تایید صلاحیت شدند، بنابراین نمی‌توان گفت که فضا نسبت به قبل تنگ‌تر شده است.

 

همتی اظهار کرد: همچنین باید در نظر داشت ثبت نام‌ها دراین دوره نسبت به دوره قبل 2.5 برابر شده و نمی‌توان در این شرایط که یک یا دو کاندیدای مدنظر ما رد صلاحیت شدند بگوییم رد صلاحیت گسترده صورت گرفته است.

 

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه کاندیداها از هر طیفی بین تایید صلاحیت شده‌ها وجود دارند، گفت: بزودی خواهید دید که همه طیف‌ها اعم از اصولگرایان، اصلاح طلبان و اعتدال گرایان لیست خود را ارائه می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: حتی در این دوره تعداد کاندیداها در هر طیفی بسیار زیادتر از ظرفیت مورد نیاز هر شهر و منطقه است و مردم باید از بین افراد آن طیف هم انتخاب داشته باشند.

 

مجلس آینده دست اصولگرایان معتدل خواهد بود

 

وی در ادامه در خصوص ترکیب مجلس آینده گفت: اظهار نظر در این مورد سخت است، اما به نظر می‌رسد اکثریت مجلس آینده را نیروهای اصولگرای معتقد به معنای حقیقی و واقعی آن در اختیار خواهند داشت.

 

همتی افزود: با وجود اینکه آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری 52 درصد آرا را بدست آورد، اما متاسفانه عدم توجه او به برخی معیارها و ملاک‌های مدنظر مقام معظم رهبری بویژه در بحث اقتصاد مقاومتی که موجب شده رکود، تورم و بیکاری در جامعه تشدید شود، باعث شده مردم خوش بینی گذشته را نسبت به این تفکر از دست بدهند و به همین علت گرایش مردم بیشتر به سمت اصولگرایان معتدل است.

 

همه طیف‌ها لیست واحد ارائه می‌دهند

 

این فعال سیاسی در خصوص ارائه لیست واحدی از سوی طیف‌های مختلف حاضر در انتخابات، گفت: با توجه به آنچه از اخبار و رسانه‌ها شنیده می‌شود به نظر می‌رسد بعد از اعلام نظر نهایی تایید صلاحیت‌ها، همه طیف‌ها از جمله اصولگرایان، اصلاح طلبان و نیروهای معتدل به جمع بندی در خصوص معرفی کاندیداهای خود می‌رسند.

 

همتی افزود: در استان کرمانشاه نیز به همین ترتیب است و اصولگرایان به لیست واحد رسیده  اما در مورد اصلاح طلبان با توجه به اینکه طیف وسیعی دارند به نظر می‌رسد نیروهای حزب اعتدال و توسعه که مورد حمایت دولت است و نیز کارگزان که وجه تفرق نسبت به جریان اصلاح طلبان دارند یک لیست داده و دیگر اصلاح طلبان استان نیز لیست جداگانه بدهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد