کد خبر: 99721|10:08 - 1394/11/07
نسخه چاپی

با تشکیل شورای پدافند غیرعامل درشهرستان؛

22 دستگاه اجرایی و امنیتی به عنوان عضو شورای پدافند غیرعامل در گیلانغرب فعالیت خود را اغاز کردند

22 دستگاه اجرایی و امنیتی  به عنوان عضو شورای پدافند غیرعامل در گیلانغرب فعالیت خود را اغاز کردند
مطلع الفجر: فرماندار گیلانغرب از تشکیل شورای پدافند غیرعامل این شهرستان با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه خبر داد .

 به گزارشخبرنگار مطلع الفجر،در این نشست فرماندار شهرستان گیلانغرب از تشکیل 12 کمیته اجرایی بمنظور اجرا و رصد برنامه های مربوط به پدافند غیرعامل در این شهرستان خبرداد.

 

کرم محمدی افزود:با توجه به تدابیر اتخاذ شده در راستای ایجاد و فعال سازی ساختار پدافند غیرعامل و همچنین نهادینه کردن آن در همه بخش ها و دستگاههای اجرایی22 دستگاه اجرایی و امنیتی بعنوان عضو شورای پدافند غیرعامل این شهرستان فعالیت خود را با تشکیل پنج کارگروه تخصصی اقتصاد و انرژی، علمی وفن آوری، عمران و تاسیسات، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی، دفاعی و امنیتی در راستای استمرار فعالیت های زیربنایی، افزایش ایمنی و پایداری و کاهش آسیب پذیری آغاز کرده اند.

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=59618356-b5f6-4afc-9d8a-e3dc8beb5ede

 وی بر لزوم آموزش و آگاه سازی مردم و اجرایی شدن تدابیر و رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیر عامل با فرهنگ سازی شیوه های فرهنگی و اجتماعی توسعه پدافند غیرعامل و تحکیم زیر ساخت های معنوی و فرهنگی تاکید کرد.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استان نیز با اشاره به اینکه اساسنامه پدافند غیرعامل توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده است گفت: تشکیل این سازمان با تاکیدویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده که همین مسئله اهمیت انرا مضاعف می نماید.

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=274042fa-8b0a-4932-98d5-6585566517d6

رضا محمودیان با اشاره به اینکه تهدیدات این حوزه دانش محور است ضرورت هوشیاری و آگاه سازی برای تدوین برنامه مقابله با تهدیدات را خواستار شد و افزود: دشمن هر روز یک دسیسه را علیه کشور ونظام ما ایجاد میکند لذا بایستی بگونه ای برنامه ریزی گردد که مسئولان در بطن پدافند غیرعامل قرار گیرند و همه برنامه ها بدرستی نیز مدیریت شوند.

 

وی در راستای اتخاذ تدابیر مناسب پدافند غیر عامل و خدمات دهی مطلوب در مواقع اضطراری و وقوع هرگونه تهدید و بحران از برنامه هوشمندسازی کنتورهای برق و آب ، تجهیز بیمارستانها به ژنراتور و دوسوخته نمودن واحدهای نانوایی در سطح استان هم خبرداد.

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=33f7be8b-bb7b-4100-9865-625f6e381ad5

  به گزارش مطلع الفجر ،برنامه ریزی در خصوص اجرای برنامه های آموزشی متناسب با اهداف تشکیلات پدافند غیرعامل در سطح دستگاههای اجرایی شهرستان، شناسایی نقاط آسیب پذیر و اتخاذ تدابیر لازم بمنظور رفع بموقع آسیب های احتمالی و همچنین لحاظ نمودن اهداف پدافند غیر عامل در برنامه های عمرانی فعال نمودن کارگروهها و کمیته های مرتبط ، تدوین برنامه های آموزشی، احصاء عوامل تهدیداتی و تدبی برای آنها، آموزش بهینه سازی مصرف عمومی در زمینه آب و برق ، پیش بینی مکان اسکان اضطراری در سطح شهرستان و تشدید کنترلهای بهداشتی در حوزه سلامت انسان و دام از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد