سرویس: اقتصادیکد خبر: 99478|11:31 - 1394/10/29
نسخه چاپی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه:

لازمه توسعه هرکشور توجه به آموزش های زیر بنایی و تخصصی است

لازمه توسعه هرکشور توجه به آموزش های زیر بنایی و تخصصی است
مطلع الفجر:مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه لازمه توسعه هرکشور توجه به آموزش است از اولویت برنامه های آموزشی و انتقال آن به روستاها خبرداد

به گزارشمطلع الفجر،مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در جلسه مهارت شهرستان گیلانغرب با اشاره به رسالت سازمان فنی و حرفه ای بعنوان متولی توانمند سازی ومهارت در کشور گفت: در بخش دولتی  از 700 مرکز آموزش موجود درکشور 25 مرکز آن در استان کرمانشاه قراردارد.

 

داوودناصری امیدتصریح نمود : ضمن اینکه در بخش خصوصی نیز 15هزار آموزشگاه ازاد فعالیت می کنند که 300 مرکز آن در استان کرمانشاه در امر مهارت آموزی مشغول هستند.

 وی با بیان اینکه در مجموع 40 هزار نفر ساعت تعهد آموزشی فنی و حرفه ای در استان برای سالجاری است ابراز داشت: علیرغم محدودیت ها تاکنون تعهدات صورت گرفته محقق شده است .

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=f9ae5060-1d84-4c7a-a5a7-d780dc84c21b

ناصری امید تصریح نمود: درحال حاضر 6هزار استاندارد آموزشی تعریف شده در سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور وجود دارد که درصورت استقبال کار آموزان هیچگونه محدودیتی درخصوص انتقال  و جابجایی هریک از مهارتها را به شهرستانها نداریم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه لازمه توسعه هرکشور توجه به آموزش است از اولویت برنامه های آموزشی و انتقال آن به روستاها خبرداد ضمن اینکه 6هزار نفر ساعت نیز به آموزش دانش آموزان هنرستانهای کاردانش با تفاهم نامه بین فنی وحرفه ای و آموزش وپرورش داده شده است.

 

 ناصری امیداز برگزاری آزمون و صدور گواهینامه ها هم بصورت الکترونیکی خبرداد.

فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز با اشاره به ریشه تاریخی حرفه آموزی در کشور براساس تجربیات نیاکان و انتقال نسل به نسل آن گفت: مهارت آموزی و آموزش نقشی بی بدیل را در مقابله با پدیده خطرناک بیکاری ، ایجاد اشتغال پایدار و تربیت انسانهای متخصص را دارد .

http://www.ostan-ks.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=5788d724-6b29-4018-87eb-77343d005507

کرم محمدی افزود: درحال حاضر مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان گیلانغرب با 9 کارگاه آموزشی در بخش های اتومکانیک ، برق صنعتی، تاسیسات ولوازم خانگی ، حرارتی و برودتی کاشی کاری، سنگ کاری، رایانه و ماشین آلات کشاورزی فعالیت دارد که از ابتدای سالجاری 40 حرفه مختلف را برای 887 نفر در قالب 182هزار و 769 نفرو در بخش خصوصی نیز با تعداد 7آموزشگاه و مجتمع بخش خصوصی در رشته های طراحی و دوخت ،آرایش و پیرایش ،قالی بافی و تابلوفرش و رایانه 375 نفر دوره معادل 20هزارنفر ساعت آموزش دیده اند . 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد